Saturday, 25 June 2011

[Big Brothers & Sisters] New doc: မအ ေအာင္လို႕ . . .

created the doc: "မအ ေအာင္လို႕ . . ."
Rozoner King created the doc: "မအ ေအာင္လို႕ . . ."

မအ ေအာင္လို႕ . . .

[By Cho Tu Zal ]

 

စ ကတည္းက အျမတ္အဓိက လို႕ ေၾကြးေၾကာ္ၿပီး ဒီေန႕အထိ အဲဒီ အရင္း႐ွင္စနစ္ သက္ဆိုး႐ွည္လာေစတဲ့ အဓိက အခ်က္က တဦးခ်င္းလြတ္လပ္ပိုင္ခြင့္ကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ အေျခခံလူ႕အခြင့္အေရးေတြေၾကာင့္ပဲလုိ႕ က်ေနာ္ကေတာ့ သံုးသပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဒမ္စမစ္ရဲ႕ အျမတ္ပဓာန အရင္း႐ွင္စနစ္ဟာ ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီးမွာပဲ ကိုလိုနီစနစ္နဲ႕အတူ ကမၻာေပၚမွာ အၿပီးတိုင္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားခဲ့တယ္ လို႕ ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္ပါတယ္။

၂၀ ရာစုမွာ လက္၀ဲ လက္ယာ အားၿပိဳင္မႈနဲ႕ ဘာလင္တံတုိင္းျပိဳၿပီး လက္၀ဲအလံုးစံုက်ဆံုးမႈဟာ သိသာထင္သာျမင္သာေပမယ့္ တကယ့္တကယ္တန္း ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ အဒမ္စမစ္ရဲ႕အျမတ္ပဓာနအရင္း႐ွင္စနစ္က ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီးကတည္းက ခ်ဳပ္ၿငိမ္းခဲ့ၿပီးသားပါ။ လက္ယာအုပ္စုေတြဟာ အဆံုးစြန္ကိုလိုနီထိေရာက္ခဲ့ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို မျဖစ္မေနလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို မလုပ္လုိ႕မျဖစ္ေအာင္လည္း သူတို႕ကို ကြန္ျမဴနစ္လက္၀ဲ၀ါဒက တြန္းအားေပးခဲ့တယ္။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြဟာ ႐ု႐ွားမွာ မဟာေအာက္တိုဘာေတာ္လွန္ေရးနဲ႕အတူ ေအာင္ပြဲခံခဲ့၊ ဇာဘုရင္ရဲ႕အျဖစ္ဆိုးကို သူတို႕ သင္ခန္းစာရခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေမရိကနဲ႕ၿဗိတိန္တို႕ဟာ ပါလီမာန္တြင္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးျပဳျပင္မႈေတြ ကို လုပ္ၿပီး ကြန္ျမဴနစ္ေျခကုပ္မယူႏိုင္ေအာင္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းကိုင္တြယ္ခဲ့တယ္။ အေမရိကမွာေတာ့ အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဂ်ိဳးဇက္မကၠာသီ က စီအိုင္ေအ နဲ႕ေပါင္းၿပီး ဥပေဒမဲ့ကို ကိုင္တြယ္ ႐ွင္းလင္းခဲ့တယ္။ အေမရိကန္ေတြေၾကာက္လန္႕စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ကမၻာတျခမ္းက ေန႕ခ်င္းညခ်င္း လက္၀ဲ စနစ္ကို ထူေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။ ကြန္ျမဴနစ္တေစၦအေျခာက္ခံေနတဲ့ အေမရိကန္ေတြဟာ အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွ ဗီယက္နမ္၊ ကေမၻာဒီးယား၊ ကိုရီးယားကၽြန္းဆြယ္ေတြမွာ အမွားေတြ လူမဆန္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြအမ်ားႀကီးလုပ္ခဲ့တယ္။

တခ်ိန္တည္း ကြန္ျမဴနစ္ေတြကလည္း ေတာ္လွန္ေရးႀကီးေအာင္ျမင္ဖို႕ ဆိုၿပီး အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္သတ္ျဖတ္မႈေတြ အဓမၼမႈေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။

သမိုင္းစာမ်က္ႏွာေတြကို ျဖတ္သန္းဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါ ကမၻာဟာ အရမ္းကိုအထိ နာခဲ့တာပါ။ ဘယ္သူေတြနာခဲ့တာလဲ ဆိုေတာ့ ျပည္သူေတြပါ။

ဂ်ိဳးဇက္မကၠာသီ ေၾကာင့္ ယိုင္နဲ႕ခဲ့ရတဲ့ ဒီမိုကေရစီကို အခ်ိန္မီျပဳျပင္ၿပီး လူ႕အခြင့္အေရးေတြနဲ႕ အခ်ိန္မီေဆးကုအဖတ္ဆည္ခဲ့ႏိုင္လို႕ေပါ့။ ႏို႕မို႕ဆို အေျဖက တမ်ိဳးေတာင္ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္လို႕က်ေနာ္သံုးသပ္မိတယ္။

အေမရိကရဲဲ႕ေကာင္းမြန္တဲ့ အတုယူစရာစနစ္က အဲဒါပါပဲ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ႐ွိတာပါ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ဆိုတာ႐ွိမွ ယဥ္ေက်းမႈ လို႕ေခၚတယ္ ဆိုသလိုပဲ၊ အေမရိကန္ေတြရဲ႕ အရင္း႐ွင္စနစ္ဟာ အဒမ္စမစ္ရဲ႕ အျမတ္အဓိက ကိုလိုနီစနစ္ကေန ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးေတြနဲ႕ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးဆီထိေျပာင္းလဲေရြ႕လ်ားလာပါတယ္။

ဒီေန႕အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုထဲမွာ ေကာ္ပိုးေရး႐ွင္းေတြ၊ ကုမၸဏီေတြကို မလႈပ္ႏိုင္မယွက္ႏိုင္ေအာင္ ဥပေဒေတြအမ်ိဳးမ်ိုဳးနဲ႕ ကန္႕သတ္ထားတာ တကယ့္ကို ဆို႐ွယ္လစ္ဆန္ဆန္ျဖစ္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ လက္႐ွိ ကမၻာမွာ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးအမ်ားဆံုးရထားတာလည္း အေမရိကပါ။

အဲဒီေတာ့ ပစၥည္းမဲ့လူတန္းစားေတြအတြက္ ပစၥည္းမဲ့အာဏာကိုထူေထာင္မယ္၊ အလုပ္သမားႏိုင္ငံေတာ္ထူေထာင္မယ္ဆိုတဲ့ လက္၀ဲႏိုင္ငံေတြမွာ ပါတီကို ျပန္မေျပာရဲ၊ သမဂၢဆိုတာ လြတ္လပ္စြာဖြဲ႕ခြင့္မ႐ွိနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္လိုက္ေတာ့

လက္၀ဲေတြ ဘာေၾကာင့္က်ဆံုးၿပီး၊ လက္က်္ာတြ ဘာေၾကာင့္ က်န္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ျမင္သာပါၿပီ။

ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ဆိုတာ အရင္း႐ွင္စီးပြားေရးစနစ္နဲ႕ မတူပါဘူး။ အႏွစ္သာရမွာ အရမ္းကို ကြဲျပားပါတယ္။ အမည္နာမ အေခၚအေ၀ၚမွာတင္ သိသိသာသာ ကြဲျပားပါတယ္။ အရင္း႐ွင္စီးပြားေရးစနစ္မွာ အရင္း႐ွင္လူတန္းစားကို ဗဟုိျပဳဖြဲ႕စည္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အရင္း႐ွင္စနစ္မတိုင္မီက ေျမ႐ွင္စနစ္၊ အဲဒီမတိုင္မီက ပေဒသရာဇ္စနစ္၊ သမိုင္းကို ေနာက္ျပန္သြားၾကည့္ရင္ ဘယ္လိုေတြ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာတယ္ဆိုတာကို အထင္အ႐ွားေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈေတြဟာ အလကားအခ်ည္းႏွီးေျပာင္းလာတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။က်ေနာ္တို႕ လူသားေတြဟာ သမိုင္းဦးဘုံေျမေခတ္မွာ အတူတကြ စုေပါင္းေနထိုင္ရင္း လူမ်ိဳးစုေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ သားရဲတိရစၦာန္ေတြရဲ႕အႏၱရာယ္ေတြ၊ တျခားလူမ်ိဳးစုေတြရဲ႕ အႏၱရာယ္ေတြ၊ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ေတြကို ဦးေဆာင္ကာကြယ္ေပးႏိုင္ခဲ့တဲ့ သူရဲေကာင္းကို ေခါင္းေဆာင္တင္ေျမွာက္ရာက ဘုရင္စနစ္ကို တီထြင္ၿပီးသားျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဘုရင္ေသေတာ့ သူ႕သားကို အစဥ္အဆက္အုပ္ခ်ဳပ္ခိုင္းရာကေန အဲဒီ ဘုရင္နဲ႕ အဲဒီ ဘုရင္ရဲ႕အမ်ိဳးေတြ ဖိႏွိပ္မႈေတြကို မခံႏိုင္စရာေတြေပၚလာတယ္။ အရင္ဆံုး သူတုိ႕အမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း(နယ္စားပယ္စားေတြရဲ႕ မေက်နပ္မႈနဲ႕စခဲ့တာ) ၁၂၁၅ မွာ အဂၤလန္မွာ ဂၽြန္ဘုရင္ နဲ႕ ျပည္သူေတြ မဂၢနာကာတာ စာခ်ဳပ္ကိုခ်ဳပ္တာက စလို႕စည္းမ်ည္းခံဘုရင္စနစ္ကို စ ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီစာခ်ဳပ္ကို အဲဒီ ဘုရင္ေတြက ခ်က္ျခင္းလက္ခံတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ႏွစ္တရာေလာက္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ေဖါက္ဖ်က္ခဲ့ေသးတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ပါလီမန္စည္းမ်ည္းခံ ဘုရင္စနစ္ကို တီထြင္ရာကေန ပါလီမန္ထဲ ေျမ႐ွင္ေတြက ၾသဇာ႐ွိေနရာ ၀င္ယူလာၾကတယ္။ ေျမ႐ွင္ေတြ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ ၾသဇာ၀င္ယူလာသလဲ လို႕ေမးရင္ စီးပြားေရးစနစ္ေၾကာင့္ဆိုတာ သံုးသပ္ရပါတယ္။ စိုက္ပ်ိဳးေရးအဓိက စီးပြားေရးစနစ္ေခတ္ႀကီးမွာ ေျမၾသဇာေကာင္းတဲ့ ေျမယာေတြပိုင္ဆိုင္တဲ့သူေတြဟာ အလိုအေလ်ာက္ၾကြယ္၀ၿပီး ၾသဇာ႐ွိလာတယ္။ သူတို႕ရဲ႕ၾကြယ္၀မႈ၊ ၾသဇာ႐ွိမႈေတြက ပါလီမန္ထဲမွာ သူတုိ႕စိတ္တိုင္းက် ျခယ္လွယ္ႏို္င္ခဲ့ေစတယ္။ ပါလီမန္ဟာ ေျမ႐ွင္ေတြႀကီးစိုးတဲ့ ေျမ႐ွင္ပေဒသရာဇ္စနစ္ကိုေမြးထုတ္ေပးတဲ့ ပါလီမန္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေျမ႐ွင္ေတြဆိုတာလည္း ပေဒသရာဇ္ေတြနဲ႕ သူတို႕အမ်ိဳးေတြ၊ ပေဒသရာဇ္ေတြကို သစၥာေစာင့္သိၿပီးစစ္တုိက္ေပးထားတဲ့ စစ္ဗိုလ္ေတြကို ေျမယာေတြအပိုင္စားေပးထားတာေတြပါ။ ဒီေတာ့ ပါလီမန္ထဲမွာ သူတို႕အက်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္တဲ့ဥပေဒေတြကိုပဲ ေရးဆြဲ ျပဌာန္းခဲ့ၾကတယ္။ အမ်ားစု ျဖစ္တဲ့ျပည္သူေတြကေတာ့ နင္းျပားဘ၀မွာပါပဲ။ျပည္သူေတြဟာ ေျမယာကိုမွီၿပီး ေနထိုင္ရ၊ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္စားေသာက္ရတယ္။ ေျမ႐ွင္ေတြ ဖိႏွိပ္သမွ်ခံခဲ့ရတယ္။ အဲဒီလို ေနေနရတုန္းမွာပဲ ၁၇၇၀ ၀န္းက်င္ေလာက္မွာ ဂ်ိမ္း၀ပ္ဆိုတဲ့ လူ တေယာက္ေရေႏြးအုိးအတည္ေကာင္းတာက အစျပဳၿပီး အင္ဂ်င္ဆိုတာကို တီထြင္လာႏိုင္၊ အဲဒီေနာက္ စက္မႈေတာ္လွန္ေရးႀကီးေပၚလာၿပီး ေျမႀကီးပိုင္တိုင္း ၾသဇာမ႐ွိေတာ့တဲ့ ဘ၀ကို ေျမ႐ွင္ေတြ ရင္ဆိုင္လိုက္ရတယ္။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားစရာက ဒီလိုျဖစ္မယ္မွန္းသာ ေစာေစာႀကိဳသိခဲ့ရင္ ေျမ႐ွင္ေတြဟာ ဘယ္သူမွ ေရေႏြးအုးိမတည္ရ လို႕ ပါလီမန္ထဲမွာ အမိန္႕ေတြျပ႒ာန္းခဲ့မွာ ေသခ်ာတယ္ဗ်။ ခုေခတ္ အီလက္ထရြန္နစ္ ဥပေဒတို႕ ဘာတို႕လို ေရေႏြးအုိး ဥပေဒ တို႕ ဘာတို႕ ျပ႒ာန္းခဲ့ေလာက္တယ္။ ဥပမာ ေရေႏြးမတည္ရ၊ သတ္မွတ္ခ်ိန္မွာ သတ္မွတ္သေလာက္ပဲတည္ရမယ္၊ တည္ရင္း မစဥ္းစားရ တို႕ဘာတို႕ေပါ့ဗ်ာ။စက္မႈေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ ပညာ႐ွင္ေတြေၾကာင့္ေပၚလာတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ပညာ႐ွင္ေတြကဒီေတာ္လွန္ေရးျဖစ္ေစလုိ႕လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္သလို အရင္း႐ွင္ဆိုတဲ့ လူတန္းစားတရပ္ေပၚေကာင္းေစေတာ့ရယ္လို႕လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ဒါေပမယ့္ ေပၚခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ အရင္း႐ွင္ေတြဟာ ပါလီမန္ထဲ အာဏာေတြယူလာၿပီး အရင္း႐ွင္ေတြကို ကာကြယ္မယ့္ ဥပေဒအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေ၇းဆြဲျပ႒ာန္းၾကျပန္ပါေလေရာ။ အရင္း႐ွင္ စနစ္မွာ အရင္း႐ွင္က အဓိက အခရာပါ။ ဒီေတာ့ သူ႕ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ အစိုးရ၊ ပါလီမန္၊ စစ္တပ္တို႕နဲ႕ တည္ေဆာက္လာၾကတယ္။ ထံုးစံအတိုင္းျပည္သူေတြကေတာ့ နင္းျပားပါ။ က်ေနာ္တို႕ သမိုင္းမွာ သင္ခဲ့ရတဲ့ ေရနံေျမအလုပ္သမားေတြလို အလုပ္ခ်ိန္ ၁၂ နာရီထိခိုင္းတာ၊ မ၀တ၀ လစာ၊ က်န္းမာေရးနဲ႕မညီညြတ္တဲ့ ေနထိုင္မႈေတြ နဲ႕ လူအမ်ားအျပားဟာ ဆင္းရဲတြင္းနက္ခဲ့ရတယ္။ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ကေလးအမ်ားစု ဟာ ပညာေကာင္းေကာင္းသင္ခြင့္မရခဲ့ဘူး။ ဒီေတာ့ အရြယ္ေရာက္လာရင္ အလုပ္သမားပဲျပန္ျဖစ္ၾကေပါ့။ သမိုင္းဆိုတာ ေသခ်ာနားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ စာနာစိတ္ကေလးနဲ႕ ေလ့လာဖို႕လိုပါတယ္။ ခုေခတ္ ျမန္မာျပည္မွာ ျပည္သူအမ်ားစု ဟာ ဆင္းရဲတြင္းနက္ေနၾကတယ္။ မိန္းကေလးငယ္ေလးေတြ ဘ၀ေတြပ်က္ၾကရတဲ့အထိ အျဖစ္ဆိုးေတြ ႀကံဳေနရတယ္။ လူငယ္ေလးေတြဟာ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာ အလုပ္လုပ္ေနရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘ၀အာမခံခ်က္ဘာမွ မ႐ွိဘူး။ ဒီလိုပဲအတတ္ပညာ႐ွင္၊အသိပညာ႐ွင္ေတြဟာလည္း ေငြေၾကးရင္းႏွီးလုပ္ကိုင္ေနသူေတြေလာက္ အခြင့္အေရးမရၾကဘူး။ ဘယ္လုိလူေတြက ဘယ္လုိ အာဏာေတြ၊ ဘယ္လုိစည္းစိမ္ေတြနဲ႕ ဘယ္လုိအခြင့္ေကာင္းယူ အျမတ္ထုတ္ၿပီး ဘယ္သူေတြက ကာကြယ္ေပးေနသလဲ ဆိုတာ သမိုင္းနဲ႕ယွဥ္ၿပီးဆင္ျခင္ပါ။သမိုင္းအဆက္ဆက္ ဥပေဒျပဳခြင့္ေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာေတြ၊ တရားစီရင္မႈေတြကို လူတန္းစားတရပ္ကသာ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားၿပီး၊ အာဏာနဲ႕ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာမႈကို လူတန္းစားတရပ္၊ အလႊာတခုကသာ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားၿပီး ျပည္သူအမ်ားစုဟာ ဆင္းရဲနိမ့္ပါး ဖိႏွိပ္ခံခဲ့ရတာ ခုခ်ိန္ထိ မလြတ္ေျမာက္ေသးပါဘူး။ အရင္း႐ွင္ေတြဟာ အစြန္းေရာက္ဖိႏွိပ္မႈအျပင္ ဘယ္ေလာက္ထိ လူသားခ်င္းစာနာစိတ္ကင္းမဲ့ခဲ့သလိုဆို ၁၉၃၀ ကမၻာ့စီးပြားပ်က္ကာလမွာ အလွ်ံပယ္သိုေလွာင္ထားတဲ့ ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြ၊ ဂ်ံဳအိတ္ေတြကို ေနာက္တရာသီေပၚတဲ့အခ်ိန္မွာေစ်းက်မွာ စိုးလို႕ ပင္လယ္ထဲ စြန္႕ပစ္တဲ့ အထိ ႐ိုင္းပ်ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေစ်းကြက္ထဲ ဂ်ံဳေစ်းႏႈန္းေတြက အရမ္းျမင့္မားေနေတာ့ ဆင္းရဲသားျပည္သူအမ်ားစု ၀ယ္မစားႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အရင္း႐ွင္ေတြ ကုန္ၾကမ္းရဖို႕နဲ႕ ကုန္ေခ်ာျပန္ေရာင္းဖို႕ ကိုလိုနီစနစ္ေပၚလာတာကိုေတာ့ အက်ယ္တ၀င့္ေရးမေနေတာ့ပါဘူး။ သင္႐ုိးညႊန္းတမး္မွာလည္း အပ္ေၾကာင္းထပ္ေအာင္ သင္ခဲ့ၿပီးသားပါ။

လူေတြ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးေနတာကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈၿပီး အျမတ္ရဖို႕ အဓိကသာ ေမာင္းႏွင္ခဲ့တဲ့ အရင္း႐ွင္စနစ္ဟာ အဆံုးစြန္ ႐ုိင္းပ်ခဲ့တာကေတာ့ နာဇီေတြ၊ ဖက္ဆစ္ေတြေပၚလာတဲ့ အထိျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ကားလ္မာ့ခ္စ္ ဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရးေတြကို လက္တဆုပ္စာလူတန္းစားတရပ္ကပဲ ေခတ္အဆက္ဆက္ ကိုင္တြယ္ခဲ့ၿပီး သူတို႕ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္တဲ့ဥပေဒေတြနဲ႕ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုကို ဖိႏွိပ္ခဲ့တာကို တန္ျပန္တဲ့အေနနဲ႕ ျပည္သူလူထုဟာ အာဏာကို လက္၀ယ္ရရင္ ဘယ္ေတာ့မွ လူတန္းစားတရပ္လက္ထဲကိုျပန္မေရာက္ေအာင္ ဆိုၿပီး တပါတီစနစ္ကို ေရးဆြဲခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကားလ္မာ့ခ္စ္ ရဲ႕ တပါတီစနစ္ဟာ အာဏာ႐ွင္စနစ္ မဟုတ္ဘူး။ ပါတီတြင္း လြတ္လပ္စြာေ၀ဖန္ေျပာဆိုခြင့္ေတြ၊ ႏုိင္ငံသားတိုင္း လြတ္လပ္စြာ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုခြင့္ေတြအျပည့္ပါတယ္ ဒီမုိကေရစီစနစ္နဲ႕ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ တပါတီစနစ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာဦးစိန္၀င္း ဆိုလိုခ်င္တာလည္း အဲဒီ သေဘာပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါကလည္း ထံုးစံအတိုင္း စာအုပ္ထဲမွာ ပဲ ႐ွိပါတယ္။(မေမ့ဖို႕က ကားလ္မာ့ခ္စ္ ကိုယ္တိုင္ ဘယ္ေတာ္လွန္ေရးမွာမွ မပါခဲ့ဘူး) တကယ့္တကယ္တမ္း လူေတြက အာဏာနဲ႕ထိေတြ႕တဲ့အခါ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္မႈေတြ ႐ွိလာတဲ့အခါ အဲဒီတပါတီစနစ္ဟာ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုး အာဏာ႐ွင္စနစ္ကို

ျပန္ေမြးထုတ္ျပန္ေတာ့တာပါပဲ။

အရင္ ဆိုဗီယက္တို႕ ၊ တ႐ုတ္တို႕မွာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးဆို ဧရာမဓါတ္ပံုႀကီးေတြနဲ႕ လူေတြကလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ထမင္းမ၀တဲ့ ႐ႈသိုးသိုး မ်က္ႏွာႀကီးေတြနဲ႕ မွတ္မိၾကဦးမွာပါ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီလူႀကီးေတြမ်က္ႏွာ ကို မွတ္မိေနေသးတယ္။ ဆိုဗီယက္ က ဘရက္ဇညက္တို႕၊ ေမာ္စီတုန္းတို႕၊ မဆလက ဦးစန္းယုတို႕ အၿမဲတမ္း ႐ႈတည္တည္မ်က္ႏွာႀကီးေတြေလ။ လူတဦးခ်င္းတေယာက္ခ်င္း ပုဂၢလိက လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ဆိပ္သုဥ္းျပန္ေတာ့ အဲဒီေတာ္လွန္ေရးဆိုတာႀကီးတခါ က်ဆံုးျပန္တာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႕ ကမၻာႀကီးဟာ စနစ္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာငး္ၿပီး ခုထိ ျပည္သူအမ်ားစုရဲ႕ ဘ၀ေတြကေတာ့ မေကာင္းေသးပါဘူး။ ခု အရင္း႐ွင္စနစ္ကေန အမ်ိဳးမ်ိဳးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္ထားတဲ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ ဆိုတာ နဲ႕ ဒီမိုကေရစီ စနစ္နဲ႕ ကမၻာကို ပဲထိန္းေမာင္းႏွင္ေနပါတယ္။ေစ်းကြက္စီးပြားေရးဆိုတာ အရင္း႐ွင္စီးပြားေရးလံုး၀ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္း႐ွင္စီးပြားေရး ဟာ အရင္း႐ွင္ဆိုတဲ့ လူတန္းစားတရပ္ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳတည္ေဆာက္ထားတဲ့စနစ္ပါ။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးမွာေတာ့ ေစ်းကြက္သာ ပဓါနက်တဲ့စနစ္ပါ။ ဒါဆိုေစ်းကြက္ဆိုတာ ဘာလဲ လို႕ေမးခြန္းထုတ္ၾကည့္ပါ။ ေဘာဂေဗဒမွာ ေစ်းကြက္ဆိုတာ လူ ေတြ လို႕ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ပါတယ္။ Market is people.တဲ့။

ဒီေတာ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးဟာ လူေတြ တနည္းအားျဖင့္ စားသံုးသူပဓါန စီးပြားေရးစနစ္လို႕ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ႐ွင္းၿပီေပါ့။ ေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္က ဘာလဲ ဆို.. စားသံဳးသူေတြဟာ အေကာင္းဆံုးအရည္အေသြးကို၊ အခ်ိဳသာဆံုးေစ်းႏႈန္းနဲ႕၊ ေပါေပါမ်ားမ်ား လြယ္လြယ္ကူကူ ၀ယ္ခ်င္ပါတယ္ တဲ့။ အဲဒါ ေခတ္အဆက္ဆက္ စားသံုးသူေတြရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ပါပဲ။ ဒါကိုပဲ အဓိကထားယွဥ္ၿပိဳင္ထုတ္လုပ္ေန၊ ေရာင္းခ်ေနရတာပါ။ ကုန္စည္ေတြကုိမွ ဒါမ်ိဳးလိုခ်င္တာမဟုတ္ဘူး။ လူေတြရဲ႕ဆႏၵက နယ္ပယ္ အသီးသီးမွာ ၀န္ေဆာင္မႈအပါအ၀င္ နယ္ပယ္အသီးသီးမွာလည္း အဲဒီ စံသတ္မွတ္ခ်က္အတို္ငးပဲ လိုခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္အထိ လုိခ်င္သလဲ ဆိုရင္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ စနစ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အစိုးရကိုလည္း အဲဒီ လုိပဲ လိုခ်င္ပါတယ္။ အစိုးရဆိုတာ ဟိုလိုေန၊ ဒီလိုေန အမိန္႕ေတြ ေပးၿပီး ကန္႕သတ္မယ့္ လူမ်ိဳးေတြကို မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႕လုိခ်င္တဲ့အစိုးရဟာ ၀န္ေဆာင္မႈေပးတဲ့ ကုမၸဏီလို အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳးပဲလိုခ်င္တယ္။ လြယ္လြယ္ကူကူ ဥပမာ တခုေပးပါမယ္။ လိႈင္သာယာ က အက္ဖ္အမ္အိုင္ၿမိဳ႕ မွာ ေနၾကည့္ပါ။(အရင္တုန္းက ခုေတာ့ နည္းနည္းမေကာင္းေတာ့ဘူးေျပာတယ္) ၿမိဳ႕ထဲ၀င္လာတာနဲ႕ ခင္ဗ်ားဟာ ၿမိဳ႕ေနၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားဆိုတာနဲ႕ လံုၿခံဳေရး၀န္ထမ္းက ခင္ဗ်ားကို အေလးျပဳၿပီး ၀င္းတံခါးဖြင့္ေပးမယ္။ ခင္ဗ်ားအိမ္ေ႐ွ႕မွာ ေရမ၀ပ္ေစရဘူး၊ လမ္းမီးေတြလင္းရမယ္။ အမိႈက္မ႐ွိေစရဘူး။ တကယ္လို႕ အမိႈက္ေတြ႕ရင္၊ လမ္းမီးမလင္းရင္၊ ေရ၀ပ္ေနရင္ အဲဒီ ၿမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေကာ္မီတီကို ခင္ဗ်ား ဖုန္းနဲ႕လွမ္းဆဲလုိ႕ရတယ္။ သူတို႕ ခ်က္ျခင္း လာၿပီး၀န္ေဆာင္မႈေပးမယ္။ ေတာင္းပန္မယ္။ ခင္ဗ်ားဘက္က လိုတာက လစဥ္ေၾကးမွန္မွန္ေပးဖို႕ပါပဲ။ အရင္ အက္ဖ္အမ္အိုင္မွာ လူေနက်ဲတုန္းက ၿမိဳ႕ေကာ္မီတီဟာ စည္းကမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးန႕ဲ႕ေနထိုင္သူေတြကို ကန္႕သတ္ခဲ့တယ္။ ေဆးအေရာင္မသုတ္ရ၊ ၿမိဳ႕ထဲမွာ ဆိုင္မဖြင့္ရ၊ တခ်ိဳ႕ မုန္႕ဟင္းခါးဆိုင္ေလးဘာေလး ကိုယ့္အိမ္ထဲဖြင့္ရင္ လံုၿခံဳေရးက လာၿပီး ဆိုင္ကို သိမ္းသြားတာမ်ိဳးေတြ ႐ွိခဲ့တယ္။ တျဖည္းျဖည္း လူေနစိတ္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ၿမိဳ႕ေနေတြက ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဘမ်ားေကာ္မီတီဆိုတာ ဖြဲ႕ၿပီး အဲဒီ ၿမိဳ႕သာယာေရးေကာ္မီတီနဲ႕ အၿပိဳင္ စကားေျပာလာတယ္။ ငါတို႕ဆိုင္ေတြဖြင့္မယ္ ကအစ ေပါ့။ ခုေတာ့ အက္ဖ္အမ္အိုင္ဟာ လမ္းတိုင္းမွာ ဆိုင္ေတြနဲ႕ စည္လို႕ကားလို႕။ အဲဒါ ဒီမိုကေရစီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပံုစံပါ။ဒီမိုကေရစီ စနစ္မွာ၊ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးဟာ အင္မတန္မွ သဟဇာတ စနစ္ျဖစ္တယ္။ (စစ္ဖို႕ေတာ့ လုိပါသဗ်ာ)။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အဆံုးစြန္ေသာ အႏၱိမလိုခ်င္တဲ့ အစိုးရပံုစံကေတာ့ အစိုးရမလို၊ စည္ပင္သာယာပဲ လိုတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ က်ေနာ္တို႕ကို ဟုိဟာလုပ္၊ ဒီဟာလုပ္ အမိန္႕ေပးတဲ့အစိုးရမ်ိဳးကို မလိုခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႕ လုိခ်င္တာကို ျဖည့္ဆည္းေပးမယ့္ အဖြဲ႕အစည္းပဲ လုိခ်င္တယ္။ စိတ္တုိင္းမက်ရင္ အခ်ိန္မေရးျဖဳတ္လို႕ရရမယ္။ ေနာက္တဖြဲ႕ကို စမ္းခန္႕ၾကည့္မယ္။ အေကာင္းဆံုး၀န္ေဆာင္မႈ၊ အေကာင္းဆံုးျပည္သူ႕ဆႏၵကိုျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းဟာ အစိုးရသက္တမ္းၾကာမွာပဲ။

အဲဒါ အတိုင္းတိုင္းအျပည္ျပည္က ျပည္သူေတြရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီ ရည္မွန္းခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္းဗ်ာ။        ။

 

ခ်ိဳတူးေဇာ္


View Post on Facebook · Edit email settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Post a Comment