Saturday, 11 June 2011

[Big Brothers & Sisters] New doc: ဗုဒၶဘာသာက လူေတြကို ငိုခြင့္မျပဳဘူးလား

created the doc: "ဗုဒၶဘာသာက လူေတြကို ငိုခြင့္မျပဳဘူးလား"
Rozoner King created the doc: "ဗုဒၶဘာသာက လူေတြကို ငိုခြင့္မျပဳဘူးလား"

[By Ramanya Ravika]

 

ၿပီးခဲ့တဲ့တနလၤာေန႔က ခရစ္ယာန္ဆရာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။ သူက ဗုဒၶဘာသာမွာ မလြတ္လပ္ပုံကို ေျပာလိုရင္းနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ လူေတြ ငိုတာ မႀကိဳက္ဘူးမဟုတ္လား၊ ေသြးသားမေတာ္စပ္ေပမယ့္ အားငယ္ေနတဲ့လူေတြကို ဖက္ရမ္းၿပီး အားေပးတာကို ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ဆန္႔က်င္သလား ေမးလာပါတယ္။

 

ဗုဒၶဘာသာမွာ ငိုတာကို မတားပါဘူး။ ငိုတာကို ပရိေဒဝလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဇာတိရယ္လို႔ ေမြးလာယင္ ေသာက ပူေဆြးျခင္း၊ ပရိေဒဝ ငိုေႂကြးျခင္းဆိုတာ ေရွာင္လႊဲလို႔ မရပါ။

 

ဗုဒၶဘာသာမွာ ငိုေႂကြးျခင္းကို အားမေပးတာလည္း မဟုတ္၊ အားေပးတာလည္း မဟုတ္ပါ။ ငိုေႂကြးျခင္းဟာ သဘာဝတရားတစ္ခုပါ။ အျပဳသေဘာမေဆာင္တဲ့ တုန္႔ျပန္မႈတစ္ခုလို႔ ေျပာခ်င္ေျပာလို႔ ရပါတယ္။

 

ငိုခ်င္ယင္ ငိုလိုက္ပါ လို႔ စိုင္းထီဆိုင္ကိုယ္တိုင္ ဆိုထားပါတယ္။ ငိုခ်င္ယင္ ငိုလို႔ ရပါတယ္။ အဲဒီလို ငိုလို႔ ငရဲမက်ပါဘူး။ ကိုယ္ခံစြမ္းရည္ေတြ က်ဆင္း႐ုံပဲ ရွိမွာပါ။ ငိုေႂကြးျခင္းဟာ ပဋိသေႏၶအက်ိဳးမေပးပါဘူး။ ပဝတၲိအက်ဳိးပဲ ေပးပါတယ္။

 

ျမတ္စြာဘုရားပရိနိဗၺာန္စံေတာ့ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတြ၊ ေသာတာပန္ရဟန္းေတြ၊ သကဒါမ္ရဟန္းေတြ ငိုေႂကြးၾကပါတယ္။ ပထမနဲ႔ဒုတိယအဆင့္အရိယာပုဂၢဳိလ္ေတြေတာင္ ငိုၾကပါတယ္။ ေဒါသကင္းစင္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြမွာပဲ မငိုၾကတာပါ။

 

ဒီေတာ့ ငိုေႂကြးျခင္းဟာ အလိုမက်ျခင္း၊ ဝမ္းနည္းပူေဆြးျခင္း၊ အလိုဆႏၵမျပည့္ဝျခင္း၊ ဆုံးရႈံးနစ္နာျခင္းစတ့ဲ ေဒါသ၊ ပဋိဃတရားေတြ အေျခခံတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြမွ်သာ ျဖစ္တယ္။ စိတ္အားငယ္လို႔ ငိုတယ္ေျပာလို႔ ရေပမယ့္ ငိုေႂကြးျခင္းမွာ ႏူးည့ံသိမ္ေမြ႕မႈ မရွိပါဘူး။

 

အညာေဒသမွာ အသုဘရွိယင္ အငွားနဲ႔ ငိုေပးတဲ့လူေတာင္ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာနဲ႔အေမရိကန္ အငိုၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပယင္ ျမန္မာကို အေမရိကန္ႏိုင္ဖို႔ လမ္းမျမင္ပါဘူး။ ျမန္မာေတြငိုတာက ကာရန္နဲ႔၊ နေဘနဲ႔၊ ဇာတ္အကိုးအကားနဲ႔ေတာင္ ငိုတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါကို အေမရိကန္ႀကီးက မသိလို႔ ထင္ပါတယ္။

 

အားႏြဲ႕သူကို ဖက္ရမ္းၿပီး အားေပးျခင္းဟာ ယဥ္ေက်းမႈအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ ဖက္ေပးမွ အားရမယ္ဆိုယင္ အဖက္ခံရသူကလည္း ၾကည္ျဖဴတယ္ဆိုယင္၊ ဖက္တဲ့လူကလည္း တကယ္ျဖဴစင္တယ္ဆိုယင္ ဖက္လို႔ ေကာင္းပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ယဥ္ေက်းမႈေတြမွာ ဖက္တာကို မႀကိဳက္ၾကပါဘူး။ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီလိုပဲ အားႏြဲ႕သူကို အားေပးရင္း အားေတြက အတိုင္းအတာထက္ ေက်ာ္ကုန္ေတာ့ ေနာက္ေဖးမွာ မီးလင္းရတဲ့အျဖစ္ေတြ ရွိေနပါတယ္။

 

သနားတာနဲ႔ ရာဂတရား မတူပါ။ သနားသလိုနဲ႔ တဏွာရဲ႕ ေစခိုင္းရာကို လိုက္မိတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး ရွိတတ္ပါတယ္။ လူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားက ႐ုပ္ဆိုးတဲ့ မိန္းကေလးေတြကို သနားဖို႔ စိတ္ကို မနည္းေမာင္းရေပမယ့္ ႐ုပ္ရည္အသင့္အတင့္ ရွိတဲ့မိန္းကေလးမ်ိၽးဆိုယင္ လြယ္လြယ္နဲ႔ သနားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါက က႐ုဏာမဟုတ္ဘဲ တဏွာပါ။ အခ်ိဳ႕က က႐ုဏာေဒါေသာလည္း ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ ေဒါသနဲ႔ က႐ုဏာလည္း မတူညီပါ။ ဒီလူကို သနားတာနဲ႔ ဟိုလူကို ေဒါသထြက္ရယင္ အဲဒါလည္း အစစ္အမွန္ မဟုတ္ျပန္ဘူး။

 

ဒီေတာ့ ဒီေမတၲာ ဒီက႐ုဏာေတြက သဲအေရာေရာ အုတ္အေရာေရာေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။

 

ဒီေတာ့ အဲဒီဆရာကို ေျပာခဲ့မိပါတယ္။ ငိုျခင္းဟာ အင္အားကို ကုန္ေစပါတယ္။ ငိုျခင္းဟာ မေကာင္းဘူးလို႔ သူနားလည္ေအာင္ သင္ေပးသင့္တယ္။ ဘာသာေရးဆရာေတြက လူေတြကို အၿမဲတမ္း ဖက္မေပးႏိုင္ပါ။ ကိုယ့္မိသားစုအတြက္လည္း အခ်ိန္ေပးရဦးမယ္ (သူတို႔က လက္ထပ္လို႔ ရတယ္)။ ကိုယ့္မွာ ငိုျခင္းတရားရွိေနယင္ ဟိုလူ႔မွာ ငိုျခင္းတရားမရွိေအာင္ လုပ္လို႔ မရပါ။ အျခားတစ္ေယာက္ကို ခြန္အားေပးခ်င္ယင္ ကိုယ့္မွာ ခြန္အားရွိေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ကိုယ့္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမရွိယင္ သူတစ္ပါးၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္လည္း ကူညီေပးလို႔မရပါ။

 

ငိုျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းတရားကို ဖက္ရမ္းျပ႐ုံနဲ႔ မရပါဘူး။ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္တဲ့အနာကို ျပင္ပကေန ကုလို႔ မရပါဘူး။ လက္ေပယင္ လက္နဲ႔ေဆးရသလို စိတ္မက်န္းမာယင္ စိတ္နဲ႔ပဲ ကုစားရပါတယ္။ ျပင္ပပေယာဂေတြက ခဏပဲ သက္သာခြင့္ျပဳေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေရရွည္ မရပါဘူး။ ေရရွည္ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ဆိုယင္ အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳးတရားေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ထားမွပဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

 

အဲဒီအေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳးတရားကို နားလည္ဖို႔ ဝိပႆနာတရားကလြဲၿပီး ဘာအရာကမွ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး။


View Post on Facebook · Edit email settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Post a Comment