Wednesday, 22 June 2011

[Big Brothers & Sisters] New doc: မွန္ရာကို ေျပာဆိုျခင္း

created the doc: "မွန္ရာကို ေျပာဆိုျခင္း"
Zaw Win Tun created the doc: "မွန္ရာကို ေျပာဆိုျခင္း"

လူတို႔သည္ အမွန္တရားကို တန္ဖုိးထားၾကသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေျပာဆိုျငင္းခံုၾကရာတြင္ "အမွန္အတိုင္း ေျပာပါ။ အမွန္အတိုင္းေျပာတာပါ"ဟု ေျပာဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုသူမ်ားကပင္လွ်င္ မိမိသည္ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးသူျဖစ္၍ အမွန္တရားဘက္ကသာ ရပ္တည္ေၾကာင္း ေျပာဆိုတတ္ၾကသည္။ အမွန္တရားကို လက္ကိုင္ထားသူမ်ားအား လူအမ်ားက ေလးစားၾကသည္ျဖစ္၍ အမွန္တရားႏွင့္ ကင္းကြာသူမ်ားကပင္ အမွန္တရား၏ ဘက္ေတာ္သားျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။

အမွန္ကို ဆိုရေသာ္ သီလသမာဓိဂုဏ္ ျပည့္စံုသူႏွင့္ ႐ိုး သားေျဖာင့္မတ္ တည္ၾကည္သူတို႔ သာလွ်င္ အမွန္တရားကို လက္ ကိုင္ထားႏိုင္ၾကသည္။ ပညာရွိပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိ၏ဆႏၵအတိုင္း ၿပီးေျမာက္ေရးအတြက္ အမွန္တ ရားႏွင့္ ကင္းကြာတတ္ၾကသည္။ ရံဖန္ရံခါတြင္ မွန္သည့္ဘက္က ရပ္တည္သည့္အတြက္ အျပစ္တင္ ျခင္းႏွင့္ မုန္းတီးျခင္းတို႔ကို ခံရ တတ္သည္။ သီလသမာဓိဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသူတို႔ကမူ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းႏွင့္ ခ်ီး မြမ္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စိတ္တြင္ ခံစား မႈတစ္စံုတစ္ရာ မရွိၾကေခ်။

ေရးၾကေျပာၾကရာတြင္ အမွန္ဆိုသည့္စကားကို သဲသဲကြဲကြဲ သေဘာေပါက္နားလည္ရန္လိုအပ္ သည္။ လူအမ်ားက အေၾကာင္းအ ရာတစ္ခုကို မွန္သည္ဟုယူဆလွ်င္ ယင္းအေၾကာင္းအရာသည္ အမွန္ ျဖစ္သည္ဟု လြယ္ကူစြာလက္ခံသူမ်ားရွိသည္။ အမ်ား က မွန္သည္ဆို႐ံုမွ်ႏွင့္မွန္သည္ဟု ေလွနံဓားထစ္လက္ခံ ၍ မရေခ်။ လူအမ်ားစုလည္း မွားတတ္ေသာအခါမ်ား ရွိတတ္သည္မဟုတ္ပါလား။ သို႔ျဖစ္၍ အမွန္ဆိုသည္ မွာ အဘယ္နည္းဟု ဆင္ျခင္သံုးသပ္သင့္ပါသည္။

လူအမ်ားက အမွန္ဟု ထင္ျမင္သည့္ အေၾကာင္းအရာသည္ အမွန္ျဖစ္သည္ဟူေသာ အယူ အဆမွာ အမွန္ဆိုသည့္သေဘာတရား၏ ရွင္းလင္း ခ်က္မဟုတ္ေခ်။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုမွန္သည္ဆို သည့္အမွတ္လကၡဏာတစ္ရပ္မွ်သာျဖစ္သည္။ လူ အမ်ား၏ ထင္ျမင္ခ်က္ျဖစ္သျဖင့္ အေကာင္းဆံုး အမွတ္လကၡဏာျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ကိစၥတစ္ ရပ္တြင္ အမ်ားစုက မွန္သည္ဟု သတ္မွတ္သည့္အခါ ဟုတ္မွန္ရန္ အလားအလာရွိေၾကာင္း ေဖာ္ၫႊန္းခ်က္တစ္ခုမွ်သာျဖစ္သည္ ဟုဆုိႏိုင္သည္။ ယင္းေဖာ္ၫႊန္းခ်က္ က အေၾကာင္းအရာတစ္ခုသည္ အမွန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေပၚလြင္စြာ မေျဖရွင္းႏိုင္ေခ်။

လူအမ်ား ေရးၾကေျပာၾကရာ တြင္ အမွန္၏ သေဘာသဘာ၀ကို ရွင္းလင္းစြာ သေဘာေပါက္နားလည္ ႏိုင္ေစရန္ လိမ္လည္ျခင္းဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္းဟု စဥ္းစားသင့္သည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ အမွန္တရား ကို တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းမရွိဘဲ၊ မိမိ သည္ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးစြာလက္ခံက်င့္သံုးေၾကာင္း ေျပာလွ်င္ ထုိသူလိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ထက္ လြယ္ကူေသာ ဥပမာတစ္ခုကိုၾကည့္ပါဦး။ မုန္႔ပံုးထဲမွ မုန္႔မ်ားကို ယူစားခဲ့ပါသလားဟု မိခင္က သားငယ္ အားေမး၏။ သားငယ္သည္ မုန္႔မ်ားကို ယူစားခဲ့ပါ လ်က္ မစားခဲ့ပါဟုေျဖ၏။ မိမိစားခဲ့ပါလ်က္ မစားခဲ့ပါ ဟုေျဖျခင္းသည္ လိမ္လည္ေျပာဆုိျခင္းျဖစ္၏။

ယခုလိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္းကို ရွင္းလင္းစြာ သေဘာေပါက္နားလည္ႏိုင္ၿပီျဖစ္သည္။ မိမိအမွန္ တကယ္လုပ္ခဲ့ပါလ်က္ မလုပ္ခဲ့ပါဟု ေျပာဆုိျခင္းသည္ လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္၏။ အလားတူပင္ မိမိ အမွန္ တကယ္မလုပ္ခဲ့ဘဲ လုပ္ခဲ့သည္ဟု ေျပာဆုိျခင္းသည္ လည္း လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆုိရေသာ္ မိမိအမွန္တကယ္သိျခင္း သို႔မဟုတ္ လုပ္ ျခင္းႏွင့္ဆန္႔က်င္ဘက္ကို ေျပာဆိုျခင္းသည္ လိမ္လည္ ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

လိမ္လည္ေျပာဆုိျခင္းသည္ ႐ိုးသားစြာ မွားယြင္းေျပာဆိုျခင္းမဟုတ္ေခ်။ လိမ္လည္ေျပာဆို ျခင္းသည္ မိမိ၏လုိအင္ဆႏၵၿပီးေျမာက္ေစရန္ ရည္ရြယ္ ခ်က္အမွန္၏ဆန္႔က်င္ဘက္(အမွား)ကို ေျပာဆုိျခင္းျဖစ္ သည္။ ႐ိုးသားစြာ မွားယြင္းျခင္းဆုိသည္မွာ မိမိကိုယ္ တိုင္ အမွန္ကို အမွားဟူ၍၊ အမွားကို အမွန္ဟူ၍ လြဲမွားစြာ ယံုၾကည္ေနရာ ယံုၾကည္သည့္အတိုင္း ေျပာ ဆိုခဲ့ျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ ဥပမာ-ေဘာလံုးပြဲတစ္ခုတြင္ ႐ႈပ္ေထြးေနေသာအေျခအေန၌ ဒိုင္လူႀကီးသည္ ၿပိဳင္ပြဲ ၀င္ကစားသမားတစ္ဦးအား အျပစ္ရွိသည္ဟု အမွန္တ ကယ္ယံုၾကည္ၿပီး ၿပိဳင္ပြဲမွ ထုတ္ပစ္လိုက္သည္။ အမွန္ စင္စစ္ ထုိကစားသမားသည္ အျပစ္တစ္စံုတစ္ရာ က်ဴး လြန္ခဲ့ျခင္းမရွိေခ်။ ဤေနရာတြင္ ဒိုင္လူႀကီးသည္ မွား ယြင္းခဲ့၏။ ယင္းသည္ ႐ိုးသားစြာ မွားယြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။

အမွန္ႏွင့္အမွားကို ျပန္၍ေကာက္ရမည္ဆို လွ်င္ လူတို႔ေရးသားေျပာဆိုၾကရာ၌ မွန္သည္ဆုိသည့္ အေၾကာင္းျခင္းရာသည္ အမွန္တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေန သည့္ အေၾကာင္းအခ်က္ႏွင့္ညီၫြတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ ေရးသားေျပာဆိုသည့္အတိုင္း အမွန္တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနရမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ မဟုတ္ပါက မွားယြင္းသည့္ ေရးသားေျပာဆိုခ်က္ျဖစ္ ေၾကာင္း မွတ္ယူရမည္ျဖစ္သည္။

အမွန္၏ ဆိုလိုရင္းကို သေဘာေပါက္နား လည္ေလာက္ၿပီဟု ယူဆပါသည္။ အမွန္၏ အဓိပၸာယ္ ကို ရွင္းလင္းရသည္မွာ လြယ္ကူသည္ဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။

ရွင္းလင္းခ်က္ကို သေဘာေပါက္နားလည္ရန္လည္း မခက္လွေၾကာင္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ အမွန္၏ အဓိ ပၸာယ္ကို လြယ္ကူစြာ ရွင္းလင္းေဖာ္ျပႏိုင္ေသာ္လည္း ေရးသားထားသည့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု သို႔မဟုတ္ ႏႈတ္မွေျပာဆိုသည့္အေၾကာင္းအရာတစ္ခုမွန္ကန္ေၾကာင္း မည္သုိ႔သိရွိႏိုင္မည္နည္း။

ဤေမးခြန္းကို ေျပာဆိုရန္ အားထုတ္ရာ၌ နည္းလမ္းသံုးမ်ဳိးရွိသည္ဟု ဆုိပါသည္။ ပထမနည္းမွာ ေရးသားေျပာဆိုသည့္အခ်က္သည္ အလိုအေလ်ာက္ ေပၚလြင္ျခင္းရွိမရွိ စိစစ္ရန္ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ-စက္၀ိုင္း တစ္ခုသည္ ယင္း၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုထက္ႀကီး သည္ဆုိသည့္ ေရးသားေျပာဆိုမႈမ်ဳိးျဖစ္သည္။ စက္ ၀ိုင္းသည္ ယင္း၏ အစိတ္အပိုင္းထက္ ႀကီးသည္ဆို သည့္ အခ်က္ကိုထူးထူးျခားျခားစဥ္းစားရန္မလုိဘဲ သိ ရွိႏိုင္သည္။ အမွန္ကို တိုက္႐ိုက္ေဖာ္ျပထားသည္ျဖစ္ ၍ ထူးထူးျခားျခားစဥ္းစားရန္ မလိုေတာ့ေၾကာင္း ေတြ႕ ရွိႏိုင္သည္။

ဒုတိယနည္းမွာ အေတြ႕အႀကံဳရွိျခင္းသို႔မဟုတ္ ေလ့လာမွတ္သားထားျခင္းျဖင့္ စိစစ္သည့္နည္းျဖစ္သည္ ဟု ဆိုပါသည္။ ဥပမာ-ကုန္ခဲ့သည့္ မုိးတြင္းက ၿမိဳ႕တစ္ ၿမိဳ႕တြင္ ေရသံုးႀကိမ္ႀကီးခဲ့သည္ဆိုသည့္ ေရးသားေျပာ ဆိုမႈမ်ဳိးကို စိစစ္ရန္ျဖစ္သည္။ ကုန္ခဲ့သည့္ မိုးတြင္းက ေရႀကီးသည့္ၿမိဳ႕မ်ားကို စနစ္တက်မွတ္တမ္းတင္ထား ခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ေဖာ္ျပပါေရးသားေျပာဆိုခ်က္မွန္မမွန္ အလြယ္တကူစိစစ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ မိမိကိုယ္တိုင္မွတ္ တမ္းမတင္ခဲ့လွ်င္လည္း သက္ဆိုင္ရာ မုိးေလ၀သဌာန ႏွင့္ညိႇႏိႈင္းျခင္းျဖင့္ သိရွိႏိုင္သည္။

တတိယနည္းက ပထမႏွင့္ ဒုတိယနည္းတို႔ ထက္ပို၍ခက္သည္။ ဥပမာ-ယခုႏွစ္က်င္းပမည့္ တကၠ သိုလ္ေပါင္းစံုေဘာလံုးၿပိဳင္ပြဲတြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အသင္းဗိုလ္စြဲႏိုင္မည္လားဆိုသည့္ ေရးသားေျပာဆို မႈမ်ဳိးျဖစ္သည္။ မည္သူမွ် တိတိက်က်ေျပာႏိုင္မည့္ ကိစၥမ်ဳိးမဟုတ္ေခ်။ ဤေနရာတြင္ လူတစ္ေယာက္၏ အေလ့အက်င့္ႏွင့္ ၀ါသနာထံုမႈတို႔က အေရးပါသည္။ ေဘာလံုး၀ါသနာအုိးတစ္ေယာက္သည္ သက္ဆုိင္ရာ ေဘာလံုးအသင္းမ်ား၏ ဇြဲလံု႔လႏွင့္ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ထားမႈမ်ားကို ေလ့လာသိရွိထားမည္ျဖစ္သည္။ အျခား ေလ့လာထားသူမ်ားထံခ်ဥ္းကပ္၍ ေမးျမန္းမည္လည္း ျဖစ္သည္။ ကြၽမ္းက်င္သူအမ်ားစုက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အသင္း ဗိုလ္စြဲမည္ဟု ယံုၾကည္ၾကလွ်င္ ယင္းအတိုင္း အမွန္ဟူ၍ မွတ္ယူသင့္သည္။ သို႔ရာတြင္ အမ်ား၏ ယူဆခ်က္သည္ အမွန္ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူ၍မရေခ်။ ဤကိစၥမ်ဳိးတြင္ ပြဲၿပီးမွ ေရးသားေျပာဆိုခ်က္မွန္မမွန္ ကို သိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

မည္သည့္အေနအထားမ်ဳိးကို အမွန္ဟု ေခၚဆိုေၾကာင္း ရွင္းလင္းခ်က္ေပးရသည္မွာ လြယ္ကူ ေသာ္လည္း ေရးသားေျပာဆိုခ်က္တစ္ခု မွန္မမွန္စိစစ္ ရသည္မွာ အလြန္ခက္ေၾကာင္း ပညာရွိမ်ား အသိအမွတ္ ျပဳၾကသည္။ အမွန္တရားကို လက္ကိုင္ထား၍ ကိုယ္တုိင္ လိုက္နာက်င့္သံုးရန္မွာ အခက္ဆံုးျဖစ္သည္ဟုလည္း ပညာရွိမ်ားက ဆိုပါသည္။

ဘုန္းလူလွ ေရးသားသည္။


View Post on Facebook · Edit email settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Post a Comment