Monday, 13 June 2011

[Big Brothers & Sisters] New doc: သဲပံုေစတီ

created the doc: "သဲပံုေစတီ"
Rozoner King created the doc: "သဲပံုေစတီ"

သဲပံုေစတီ

[By La Angel ]

သဲပံုေစတီ

 

ဒီပို႔စ္ကိုေတာ့ အေရးေပၚ အျမန္တင္လိုက္ရလို႔ အခ်က္အလက္ စံုစံုလင္လင္ မေဖာ္ျပေတာ့ဘဲ ေျပာခ်င္တဲ့ သဲပံုေစတီ အေၾကာင္းကို အၾကမ္းဖ်င္းေျပာကာ ကၽြန္မတို႔ စကၤာပူတြင္ ေနထိုင္ ရုန္းကန္ေနၾကေသာ ဗမာတစ္စု၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေလးကို အသိေပးမွတ္တမ္းခ်င္လို႔ Notes မွာ မွတ္ယူထားလိုက္တာပါ။

ေစတီဆုိတာ ပါဠိစကားလုံးပါ။ "ေစတိယ"ဆုိတဲ႔ပါဠိကေန ဆင္းသက္လာတာပါ။ ၿမန္မာလုိအဓိပၸါယ္က အၿမတ္တႏုိးကုိကြယ္ရာလုိ႔အဓိပၸါယ္ထြက္ပါတယ္။ ေ႐ွးကလူေတြဟာ သစ္ပင္၊ ေတာေတာင္၊စတာေတြကိုလည္း ကိုးကြယ္ၾကေတာ့ အဲဒီသစ္ပင္၊ ေတာေတာင္ေတြကုိလည္း ေစတီ လုိ႔ေခၚႏုိင္ပါတယ္၊ ေနာက္ ကုိယ္႔ရဲ႕ဘာသာအလုိက္အထြတ္အၿမတ္ထားၾကတဲ႔ အေဆာက္အဦးေတြ၊ အုတ္ပုံေတြ၊ သဲပုံစတာေတြလည္း ေစတီစာရင္းမွာပါ၀င္ပါတယ္၊ ဘာေၾကာင္႔လည္းဆုိေတာ႔ အၿမတ္တႏုိးနဲ႔ ကုိးကြယ္တဲ႔အရာေတြၿဖစ္ေနလု႔ိပါပဲ၊ ေနာက္ေစတီနဲ႔တြဲၿပီး ေစတီပုထိုးလုိ႔အေခၚအေ၀ၚေလး႐ွိေနပါေသးတယ္။

ပုထိုးဆိုတာကေတာ့ ယိုးဒယားကေနဆင္းသက္လာတဲ့စကားလံုးပါ။ အရွည္ေတာ့ မေျပာေတာ့ပါဘူး။

ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံျပီးေနာက္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ကုိယ္စား၊ ရတနာသုံးပါးကို ဦးထိပ္ထားလ်က္ ေစတီေတာ္မ်ားတည္ထား ကိုးကြယ္လာၾကပါတယ္။ ဓာတုေစတီ၊ ဓမၼေစတီ၊ ဥဒၵိႆေစတီ၊ ပရိေဘာဂေစတီ ဟူ၍ ေစတီ အမ်ိဳးအစားေလးမ်ဳိးရွိပါတယ္။  ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္တုန္းက ဓမၼေစတီ မပါဘဲ ၃ မ်ိဳးလို႔လဲ သိထားပါတယ္။

ဓာတုေစတီ။  ။ ဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္မ်ား၊ ရဟႏာၱမ်ား၏ အရုိးဓာတ္ေတာ္မ်ား ဌာပနာထားလ်က္ တည္ထားေသာေစတီ။

 

ဓမၼေစတီ။ ။ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ဝိနည္း၊ သုတၱန္၊ အဘိဓမၼာ စေသာ တရားပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို၊ ေရႊျပား၊ ေငြျပား၊ ေၾကးျပားမ်ားေပၚတြင္ ေရးသားထြင္းထုျပီး ဌာပနာထားလ်က္ တည္ထားေသာ ေစတီ။

 

ဥဒၵိႆေစတီ။  ။ ဘုရားရွင္၏ ကုိယ္ပြား ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို အုတ္၊ ေက်ာက္၊ ေၾကး၊ သစ္သားတုိ႔ျဖင့္ ထုဆစ္ သြန္းလုပ္ျပီး ဌာပနာထားလ်က္ တည္ထားေသာေစတီ။

 

ပရိေဘာဂေစတီ။ ။ ဘုရားရွင္နွင့္တကြ သံဃာေတာ္မ်ား၏ အသုံးအေဆာင္မ်ားျဖစ္ေသာ သကၤန္း၊ သပိတ္ေတာ္မ်ားနွင့္ ေဗာဓိပင္၊ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား ကိန္းဝပ္စံပယ္ရာ ျပႆဒ္၊တန္ေဆာင္းမ်ား ဌာပနာထားလ်က္ တည္ထားေသာေစတီ။

 

ျမတ္စြားဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကတည္းက ဘုရားရွင္ ေဒသစာရီ ႂကြခ်ီတဲ့အခါမွာ ဘုရားအား ပူေဇာ္စရာ ဘုရားကိုယ္စား ပူေဇာ္စရာေလးမ်ား ရွိရင္ ေကာင္းမွာလို႔ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးရဲ႕ ပူဆာမႈေၾကာင့္ ရွင္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံမွာခြင့္ေတာင္းပီး ဥဒၵိႆေစတီ နဲ႔ ပရိေဘာဂေစတီတို႔ကို တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့တာပါ။

 

ဥဒိၵႆ ဆိုတဲ့ပါဠိဟာ-

ရည္စူးအပ္ ရည္ညြန္းအပ္တဲ့ အရာ၀တၳဳကို ေဟာပါတယ္။ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပုံေတာ္ကို အတုျပဳလုပ္ ထားတဲ့ ရပ္ေတာ္မူ၊ ထိုင္ေတာ္မူ၊ ေလ်ာင္းေတာ္မူပံုကို ဥိဒၵိႆေစတီ လို႔ေခၚပါတယ္။ ရုပ္ပံုေတာ္ကို အတုပြားထားတဲ့အတြက္ ရုပ္ပြားေတာ္ လို႔ အမည္ေပးၿပီး ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆင္းပုံသ႑ာန္ကို အတုလုပ္ထားေသာေၾကာင့္ ဆင္းတုေတာ္ လု႔ိ အမည္ေပး ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ မပါလည္း စိတ္ထဲကေန အာရံုျပဳအပ္တဲ့ ပံုေတာ္ကိုလည္း ဥဒၵိႆေစတီ လို႔ ေခၚ နိုင္ပါတယ္။

 

ဥဒိၵိႆ- ရည္စူးအပ္တဲ့၊ ရည္ညြန္းအပ္တဲ့ အရာ၀တၳဳ။ ေစတီ = ပူေဇာ္သင့္ ပူေဇာ္ထုိက္တာ။

 

သဲပံုေစတီဆိုတာဟာလဲ ဥဒၵိႆေစတီ အမ်ိဳးအစားထဲမွာပါသြားပါတယ္။ ေစတီ ပုထိုးတည္ေဆာက္လွဴဒါန္းတဲ့ကုသိုလ္ကို ဒီေနရာ အက်ဥ္းခ်ံဳးေဖာ္ျပေပးပါ့မယ္။

 

ေစတီဘုရားတည္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဂၤေတမ်ား၊ အုတ္မ်ား၊ ေရႊသကၤန္းမ်ားကပ္၍ (ေရႊခ်၍) အျမဲအစြဲ တည္ထားပူေဇာ္ၾကေသာ ေစတီမ်ားကို မဆိုထားဘိ-

သဲပံုေစတီတည္၍ ပူေဇာ္ရေသာ အက်ိဳးသည္ပင္ အလြန္ႀကီးမားလွပါတယ္။ ၀ိပႆီျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံသြားေတာ့ မမီလိုက္တဲ့ ဟိမ၀ႏၲာရေသ့တပါးက ေခ်ာင္းရိုးထဲတြင္ သဲပံုေစတီတည္ျပီး ဘုရားအုတ္၊ ဓာတ္ေတာ္ ဌာပနာထားေသာ ေစတီအမွတ္ျဖင့္ ေတာပန္း၊ ေတာင္ပန္းတို႔ျဖင့္ အျမဲပူေဇာ္ခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီေကာင္းမႈေၾကာင့္ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ အစုန္အဆန္ စည္းစိမ္ခံစား၍ သိၾကားမင္း၊ စၾကာမင္းအျဖစ္ အႀကိမ္မ်ားစြာျဖစ္ျပီး ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္၌ အဘိညာဏ္ ၆-ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟႏၲာျဖစ္ရတယ္လို႔ မွတ္ယူဖူးပါတယ္။

(အပါဒါန္၊ ႒-ဒု-၈၇)

 

ထို႔ျပင္ ၀ိပႆီဘုရားလက္ထက္မွာပဲ ဟိမ၀ႏၲာ ကုကၠဳရေတာင္အနီး ရေသ့ေက်ာင္း၌ ေနထိုင္ေသာ တပည့္ငါးေထာင္တို႔ရဲ႕ ဆရာရေသ့ႀကီးက ေရာဂါေၾကာင့္ ဘုရားထံ မသြားႏိုင္သျဖင့္ ဂုဏ္ေတာ္ကို ၾကည္ညိဳ၍ ပန္းေစတီျပဳကာ ၀ိပႆီဘုရားအား ရည္မွန္း၍ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းခဲ့တယ္။ ထိုေကာင္းမႈေၾကာင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္၌ ျဖစ္ရျပီး ေဂါတမဘုရားလက္ထက္၌ ပုပၹထူပိယေထရ္ (ပန္းေစတီတည္ထားပူေဇာ္ေသာ မေထရ္) ဟု ေက်ာ္ၾကားေသာ ရဟႏၲာျဖစ္ေလသည္။

 

သဲပံုေစတီ၊ ပန္းေစတီမ်ားပင္ ဤမွ် အက်ိဳးႀကီးလွ်င္ ထူးကဲစြာ ပူေဇာ္ႏိုင္သမွ် ထူးကဲစြာ အက်ိဳးေပးတယ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ ယံုၾကည္မွတ္ထားေစခ်င္ပါတယ္။

ေက်းဇူးရွင္ ထူးၾကီးဆရာေတာ္ ဘဒၵႏ ၱ႑ႏၵာ၀ုဓာဘိ၀ံသ စကၤာပူႏိုင္ငံသို႔ ၾကြေရာက္ခ့ဲေတာ္မူတုန္းက ဆံုးမစကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္။ ယံုၾကည္မွ သႏၵါပါ။ အလုပ္တစ္ခုဟာ ယံုၾကည္မွ စြမ္းတာပါတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ခုဒီစာေလးကို ဖတ္ပီးတယ္ဆိုရင္ပဲ ဘာေၾကာင့္ ေစတီတည္၊ ရုပ္ပြားေတာ္ေတြ ဌာပနာပီး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနလဲဆိုတာ မိမိဥာဏ္နဲ႔ စဥ္းစား စူးစမ္းဆင္ျခင္ပီး ကုသိုလ္ပြားႏိုင္ဖို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။

 

ခုလာမယ့္ ၁၈.၀၆.၂၀၁၁ (စေနေန႔)မွာ East Cost, Car Park (E) မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလံုး အထြၸဋ္အျမတ္ထားတဲ့ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိသကဲ့သို႔ မွတ္ယူပူေဇာ္ကာ ျမတ္စြာဘုးရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္၊ တရားရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္၊ သံဃာ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ရြတ္ဆိုကာ "ေရႊတိဂံုပံုေတာ္တူ ကိုးေတာင္ျပည့္ သဲပံုေစတီ" တည္ထားမွာျဖစ္တယ္လို႔ သတင္းေပးကာ ကုသိုလ္ပါ၀င္ႏိုင္ရန္အတြက္ အေပါင္းအသင္းေတြ အားလံုးနဲ႔ ဓမၼမိတ္ေဆြ မ်ားအားလံုးကို ဤစာျဖင့္ ဒါနျပဳ ကုသိုလ္ပြားလိုက္ရပါတယ္။

East Cost ကသဲေတြက သဲၾကမ္းေတြ ျဖစ္တဲ့အျပင္ သဘာ၀မဟုတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ သဲေတြက အေလးခ်ိန္မရွိ ဖြာကာ ခုအစမ္းတည္ခ်ိန္မွာတင္ ျပိဳက်ေနတယ္လို႔သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ျမိဳ႕ျပ အင္ဂ်င္နီယာ နဲ႔ ဘူမိ အစ္ကို အစ္မေတြရဲ႕ ကာယအား၊ ဥာဏအားေတြ အလွဴခံ ကုသိုလ္လိုေနပါတယ္။

လိုအပ္တဲ့ ႏြံပါေသာသဲမ်ား ရွာရန္ ေနာက္ ၀ါး၊ ေရႊစကၠဴ၊ ေငြစကၠဴ၊ စကၠဴနဲ႔ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ယပ္ေတာင္၊ ေစတီရဲ႕ပစၥယံတိုင္းမွာ ကပ္လွဴပူေဇာ္မယ့္ဘုရားပန္းေတြ၊ ဆီမီး နဲ႔ သႏၵါအားေတြ အတြက္ လူအား ၀တၳဳအားေတြ လိုအပ္ေနေသးလို႔ နိဗာန္ေဆာ္လုပ္လိုက္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ကလဲ သိပ္ကပ္ေနပီမို႔ လိုအပ္တဲ့ အၾကံဥာဏ္နဲ႔ အလွဴဆႏၵမ်ားကို ေအာက္တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထံဆက္သြယ္ အကူအညီေပးႏိုင္ဖို႔ ေတာင္းဆိုပါတယ္။

အဓိကက ေယာက်ၤားေလး အင္အားနဲ႔ ပစၥည္းသယ္ယူႏိုင္ရန္ ကား လဲလိုအပ္ေနပါေသးတယ္။ ေလာေလာဆယ္ ကား ၃ စီးရထားပီလို႔ သိရပါတယ္။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ေသာၾကာေန႔ညေန အဆင္ေျပလွ်င္ လုပ္အားေပး ရွိေနမည္ျဖစ္ပီး ဦးျမင့္သိန္းႏွင့္ အဖြဲ႔မွာ ညအိပ္ကာ ပစၥည္းမ်ားေစာင့္ေရွာက္ထားမည္ ျဖစ္ပါတယ္။

စေနေန႔ နံနက္ ေစာေစာမွစ၍ သဲပံုေစတီေတာ္အား သီလ သမာဓိအားမ်ားျဖင့္ စုေပါင္း ၀ိုင္း၀န္းတည္ထားတာ သံဃာေတာ္ ၃ပါး သို႔မဟုတ္ ၄ပါး ပင့္ဖိတ္ကာ ဘုရား အေနကဇာတင္မည္ျဖစ္ပီး ညဦးပိုင္း၌ ဆီမီးမ်ားဆပ္ကပ္လွဴဒါန္းကာ ဗမာတို႔ရဲ႕ယံုၾကည္မႈႏွင့္ သႏၵါအားကို ဘာသာျခား၊ လူမ်ိဳးျခားတို႔ရဲ႕အလည္မွာ ျပသႏိုင္မယ့္ အခြင့္အေရးၾကီးတစ္ခုလဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

ဆက္သြယ္ရန္

ဦးေက်ာ္၀ဏၰ - 8236 9159

ဦးျမင့္သိန္း - 8159 3989

 

ေမတၱာျဖင့္

မိုးသူ

13.06.11 (11:04pm)


View Post on Facebook · Edit email settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Post a Comment