Monday, 13 June 2011

[Big Brothers & Sisters] ေျမာက္ဦးဘုရားသတင္း ေနာက္ဆက္တြဲ ရွင္းလင္းခ်က္

ေယာ က်ာ္း posted in Big Brothers & Sisters
ေျမာက္ဦးဘုရားသတင္း ေနာက္ဆက္တြဲ ရွင္းလင္းခ်က္  ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီကို ေပးပို႕လာတဲ့ သတင္းအရ တင္ေပးတဲ့ ေျမာက္ဦးက ေရႊဘုရားေတြ႕တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အရင္တုန္းက ဒီသတင္းကို လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ ေရးခဲ့ၾကတဲ့ မီဒီယာေတြက သတင္းမွားတယ္ ဆိုတာကို မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနသလို ၀င္ေဆြးေႏြးတဲ့သူ အခ်ိဳ႕ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ သတင္းကို မယံုတဲ့ သေဘာ ေျပာတာ ေတြလည္း ေတြ႕ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မူလသတင္း ေပးပို႕သူကို အေသးစိတ္ အခ်က္မ်ား ေတာင္းခံၿပီး ထပ္ေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ ပါတယ္။  စတင္ေတြ႕ရိွမႈ  ေျမာက္ဦးျမိဳ႕ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေဒသ သွ်စ္ေသာင္း ဘုရားနားက ေလာကမဥၥဴ ဘုရားကို မႏၲေလးၿမိဳ႕က ေဒါက္တာ သိန္းထြန္းရဲ့ မတည္မႈနဲ႕ ရတနာမာန္ေအာင္ ဆရာေတာ္က ကမကထ လုပ္ၿပီး ေရွးေဟာင္း သုေတသန၊ အမ်ိဳးသား ျပတုိက္နဲ႕ စာၾကည့္တုိက္ ဦးစီးဌာနရဲ့ ႀကီးၾကပ္မႈနဲ႕ ျပန္ျပင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမ ၃၀ ရက္ေန႕ ညေန ငါးနာရီ ေလာက္မွာ ဘုရား ေအာက္ေျခပိုင္းက အုပ္ခဲမ်ားကို ဖယ္ရွားရာ ကေန ဌာပနာတုိက္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဇြန္ ၁ ရက္ေန႕ မနက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေရွးေဟာင္းက အရာရိွမ်ားရဲ့ ႀကီးၾကပ္မႈနဲ႕ ဆက္တူးတဲ့အခါ ဘုရား ၃၂ ဆူ၊ ေၾကးဌာပနာ ဘုရားငယ္ ၁၅၈ ဆူ၊ ဓာတ္ေတာ္ၾကဳတ္ ႏွစ္ခု၊ ဓာတ္ေတာ္လို႕ယူဆရတဲ့ အ႐ိုးမ်ား ႏုိ႕ဆီဘူး တစ္ဘူး မရိွတရိွကို ေတြ႕ရပါတယ္။  ရရိွတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ေျမာက္ဦးမွာ ရိွတဲ့ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ျပတုိက္မွာ ထားပါတယ္။ ဇြန္လ ၃ ရက္ေန႕ မွာေတာ့ ျပည္နယ္ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ၾကီး ဦးေအာင္သန္းတင္ (ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရး ပါတီ)နဲ႕ အဖြဲ႕ ေရာက္လာၿပီး တူးေဖာ္တဲ့ ေနရာကို စစ္ေဆးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပတုိက္ကို သြားၿပီး တူးေဖာ္ ေတြ႕ရိွတဲ့ ဘုရားမ်ားကို ၾကည့္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ အခု ေရႊဘုရားလို႕ ေျပာခဲ့ၾကတဲ့ ဆင္းတုေတာ္ကို ပန္းတိမ္ဆရာနဲ႕ စစ္ဖို႕ လမ္းညႊန္တဲ့ အတြက္ ဘုရားေဂါပက ေတြက ေဇာ္မင္းထြန္း ရတနာဆိုင္က ပိုင္ရွင္လည္းျဖစ္၊ ပန္းတိမ္ဆရာလည္း ျဖစ္တဲ့ ဦးေဇာ္မင္းထြန္းကို ေခၚစစ္ခုိင္း ပါတယ္။ ညေန ႏွစ္နာရီမွာ စစ္ေဆးၿပီးတဲ့အခါ ဦးေဇာ္မင္းထြန္းက ၁၅ ပဲရည္ ရိွတဲ့ ေရႊဘုရား ျဖစ္တယ္၊ အခ်ိန္ ေလးပိႆာ ေျခာက္ဆယ့္ ေလးက်ပ္သား ရိွတယ္လို႕ သတင္းပို႔ပါတယ္။  ေရွးေဟာင္းက တင္ျပခ်က္  ေျမာက္ဦး ေရွးေဟာင္းဌာန ဒုညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိုက္ဦးက ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီး စစ္ေဆးခ်က္နဲ႕ ပန္းတိမ္ဆရာ တင္ျပခ်က္ကို ေနျပည္ေတာ္က ရံုးခ်ဳပ္ကို တင္ျပတဲ့အါ ႐ံုးခ်ဳပ္က ႏွစ္ခ်က္ ေျပာပါတယ္။ ပထမ တစ္ခ်က္က အစဥ္အလာ အရ ေရႊသား အတိနဲ႕ ဘုရား ဆင္းတုေတာ္ ဒီေလာက္ အေလးခ်ိန္ ရိွတာကို မေတြ႕ခဲ့ဘူးဖူး၊ ေရႊျပား ခတ္ထားတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ အတြင္းဘက္ကို စစ္ေဆးဖို႕ လိုတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေနျပည္ေတာ္မွာ စစ္ေဆးဖို႕ စီစဥ္မယ္လို႕ ေျပာပါတယ္။ ဒုတိယ အခ်က္က ေလာေလာ ဆယ္ဆယ္မွာ ပိုၿပီး လံုျခံဳေအာင္လို႕ ေျမာက္ဦး၊ ျမန္မာ့ စီးပြားေရးဘဏ္ ေငြတုိက္ခန္းထဲမွာ ခ်ိတ္ပိတ္ အပ္ႏွံထားဖို႕ ဒါမွမဟုတ္ ရဲစခန္းမွာ ခ်ိတ္ပိတ္ အပ္ႏွံဖို႕ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ ကိုလည္း ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးကို သတင္းပို႕ခဲ့ပါတယ္။  အဲဒီအခ်ိန္အထိ ေရွးေဟာင္း သုေတသနက ေနျပည္ေတာ္ ႐ံုးခ်ဳပ္ကို သတင္းပို႕တဲ့ အခါမွာ ေရႊဟု ယူဆရေသာ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ လို႕ပဲ သံုးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးနဲ႕ ေဂါပကမ်ား ဆီကေန ေရႊဘုရား ေတြ႕တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းဟာ ပ်ံ႕သြားေနပါၿပီ။  ေဂါပကအဖဲြ႕မွာ အပ္ႏွံျခင္း  ဇြန္လ ၄ ရက္ေန႕ ညေနမွာ စစ္ေတြမွာ ရိွတဲ့ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဇာ္ေဇာ္ထြန္း ေရာက္လာၿပီး ေနျပည္ေတာ္ကို သယ္ယူစစ္ေဆးဖို႕ အစီအစဥ္ လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရခုိင္ တုိင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရး ပါတီရဲ့ ေျမာက္ဦး ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ထြန္းသာနဲ႕ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းလိႈင္ တို႕က ျပည္နယ္ ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးက ေျမာက္ဦးျပတုိက္မွာပဲ ထားဖို႕ မွာခဲ့တယ္ ဆိုၿပီး ေနျပည္ေတာ္ကို သယ္မယ့္ အစီအစဥ္ကို ကန္႕ကြက္ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခိ်န္မွာ လူေလးရာေလာက္လည္း ျပတုိက္ေရွ႕မွာ လာစုေဝး ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေနျပည္ေတာ္က ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ၾကီးဌာန ဒုတိယဝန္ၾကီး၊ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တို႕ ညႇိၿပီး ေလာေလာဆယ္ ဘဏ္က ေငြတုိက္ခန္းထဲမွာပဲ ထိန္းသိမ္းဖို႕ သေဘာတူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ေနာက္ဆံုးမွာ ရတနာမာန္ေအာင္ ဆရာေတာ္နဲ႕ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ဘဏ္မွာလည္း မထားခ်င္ဘူး၊ ရတနာမာန္ေအာင္ ေဂါပကရံုးမွာပဲ ထားခ်င္တယ္ ဆိုတာေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးက အဲဒီအဖြဲ႕ေတြ တာဝန္ယူမယ္ ဆိုရင္ ေဂါပက ႐ံုးမွာပဲ ထားပါဆိုၿပီး ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ ပါတယ္။  ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ ဦးပညာသာမိ၊ ဗဟုိဝန္ေဆာင္ ဆရာေတာ္၊ ေညာင္ပင္ေစ်း ေက်ာင္းတုိက္၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ထြန္းသာ၊ ဦးထြန္းလိႈင္၊ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိုက္ဦးနဲ႕ ေလာကမဥၥဴ ေဂါပက အဖြဲ႕ဝင္ေတြရဲ့ ေရွ႕ေမွာက္မွာ ေရႊဘုရားလို႕ ေျပာေနတဲ့ ဆင္းတုေတာ္ကို လႊဲေပးခဲ့ပါတယ္။  ထပ္မံစစ္ေဆးျခင္း  ဇြန္ ၅ ရက္ေန႕မွာေတာ့ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ေသခ်ာေအာင္ ထပ္စစ္ေဆးဖို႕ ေျပာတဲ့အတြက္ ျပည္နယ္ အစိုးရက ဖြဲ႕စည္းေပးတဲ့ ပန္းတိမ္ဆရာ ဦးခင္ေမာင္သန္း၊ ဦးေမာင္ေမာင္စိုး၊ ဦးေကာင္းေက်ာ္ဇံ၊ ဦးေက်ာ္သာညြန္႕၊ ဦးထြန္းေဝ တို႕က အေသးစိတ္ စစ္ေဆးတဲ့ အခါက်ေတာ့ အေပၚက ေရႊရည္ ေလာင္းထားတဲ့ ေၾကးသတၱဳစပ္ ျဖစ္ေနတယ္လို႕ ထပ္ေျပာပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႕ ကေတာ့ အတြင္းသားကုိ လြန္ေသးေသးေလးနဲ႕ ေဖာက္ၾကည့္ၿပီး စစ္ေဆးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။  ေနျပည္ေတာ္က စစ္ေဆးေရး အဖြဲ႕ကေတာ့ ဇြန္လ ၇ ရက္ေန႕မွာ ေရာက္လာၿပီး ထပ္စစ္ေဆး ေတာ့လည္း ေရႊဆင္းတု မဟုတ္ေၾကာင္းနဲ႕ အေပၚက ေရႊရည္ေလာင္း ထားတဲ့ ေဝသာလီ ေခတ္ေႏွာင္း၊ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္ဦး၊ စ်ာန မုျဒာဟန္ ေၾကးဆင္းတုေတာ္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳ ေပးခဲ့ပါတယ္။  က်န္တဲ့ ဘုရားဆင္းတု ေတြကို ဆက္စစ္ေဆးတဲ့ အခါ ေဝသာလီေခတ္နဲ႕ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္ လက္ရာမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳ ေပးခဲ့ပါတယ္။  ေရွးေဟာင္းသုေတသနလုပ္နည္း  ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းမ်ားကို ေတြ႕လို႕ရိွရင္ ေတြ႕ရိွသူ ထံကေန အေထာက္အထားနဲ႕ လႊဲယူျပီး ရံုးခ်ဳပ္ကို ပို႕ရပါတယ္။ ရံုးခ်ဳပ္က ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ သတၱဳတြင္း ဝန္ႀကီးဌာနက ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားနဲ႕ စစ္ေဆးၿပီး သတၱဳ အမ်ိဳးအစား၊ ေခတ္ကာလ ပိုင္းျခားမႈမ်ား လုပ္ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေရႊ၊ ေငြ စတဲ့ အဖိုးတန္ သတၱဳ ျဖစ္လို႕ရိွရင္ လက္ရိွေပါက္ေစ်း အတုိင္း ေငြတန္ဖိုး ျဖတ္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ လက္ရာနဲ႕ ေခတ္အရ တန္ဖိုးရိွမႈကို သတ္မွတ္ပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုေပါင္း ေငြပမာဏကို ေတြ႕ရိွသူ မ်ားကို ဆုေၾကးအျဖစ္ ႏုိင္ငံေတာ္က ခ်ီးျမႇင့္ပါတယ္။ အဖိုးတန္ သတၱဳ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ လက္ရာအရ သတ္မွတ္တဲ့ ဆုေၾကးကို ခ်ီးျမႇင့္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ေနာက္ပို္င္းမွာ ေရွးေခတ္ ေရႊထည္မ်ားကို ေတြ႕ရိွသူ ေတြဟာ ပန္းတိမ္ဆရာဆီမွာ မေရာင္းေတာ့ပဲ ဆုေၾကး ပိုမိုျမင့္မားတဲ့ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဌာနကို လာအပ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။  ေတြ႕ရိွတဲ့ လက္ရာေတြကို ဘယ္မွာထားမလဲ ဆံုးျဖတ္တာနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ လက္ရာရဲ့ တန္ဖိုး၊ လံုၿခံဳေရး အေျခအေန၊ စတာေတြကို မူတည္ျပီး ဘယ္မွာထားမယ္ ဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။ ေတြ႕တဲ့ အရာတိုင္းကို ေနျပည္ေတာ္၊ အရင္က ရန္ကုန္မွာ ရိွတဲ့ အမ်ိဳးသား ျပတုိက္မွာ ထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သိပ္ရွားပါးတဲ့ လက္ရာ၊ ပ်က္စီးႏုိင္တဲ့ လက္ရာမ်ားကိုသာ အမ်ိဳးသား ျပတုိက္မွာ ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ ျပည္က ပ်ဴကေခ်သည္ အ႐ုပ္ေလးေတြ ဆိုရင္ ေမွာ္ဇာ ျပတုိက္မွာ ထားရကေန အခုိးခံ လိုက္ရတဲ့ အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပန္ရေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဘုရား ဆင္းတုေတာ္ေတြ ဆိုရင္ေတာ့ သက္ဆုိင္ရာ ေဒသမွာ ျပတုိက္ရိွရင္ အဲဒီမွာပဲ ထားတာ မ်ားပါတယ္။ ပုဂံမွာ ေတြတဲ့ ပဥၥေလာဟာ ဘုရားဆုိရင္ ပုဂံျပတိုက္မွာပဲ အပူေဇာ္ ခံထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။  သင္ခန္းစာ  အဲဒါကေတာ့ ေျမာက္ဦး ဘုရားနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ အျပည့္အစံု ပါပဲ။ ဒီအထဲမွာ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ကေန ေငြအလြဲ သံုးစားလုပ္မႈနဲ႕ အၿငိမ္းစား ေပးခံရတဲ့ ေဒသခံ အရာရိွ တစ္ဦးရဲ့ ေျမႇာက္ထုိးပင့္ေကာ္ လုပ္မႈလည္း ပါပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္စဥ္နဲ႕ မဆိုင္လို႕ နာမည္နဲ႕ လုပ္ရပ္မ်ားကို မေဖာ္ျပ ေတာ့ပါဘူး။  ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ သတင္းမွားတယ္ ဆိုရင္ အေထာက္အထား ခုိင္ခုိင္လံုလံုနဲ႕ ေရးသားေပးပို႕ ႏုိင္ပါတယ္။ တင္ေပးပါ့မယ္။ အခုထိေတာ့ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီး ဆီကေရာ၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ထံကေရာ၊ ေဂါပက အဖြဲ႕မ်ား ထံကေရာ၊ ပြဲဆူေအာင္ ေရးခဲ့ၾကသူေတြ ဆီကေရာ အျဖစ္မွန္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွ ေျပာသံ မၾကားရေတာ့တာ ကေတာ့ အံ့ၾသ မိေၾကာင္းပါဗ်ာ။
ေယာ က်ာ္း 13 June 20:39
ေျမာက္ဦးဘုရားသတင္း ေနာက္ဆက္တြဲ ရွင္းလင္းခ်က္

ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီကို ေပးပို႕လာတဲ့ သတင္းအရ တင္ေပးတဲ့ ေျမာက္ဦးက ေရႊဘုရားေတြ႕တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အရင္တုန္းက ဒီသတင္းကို လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ ေရးခဲ့ၾကတဲ့ မီဒီယာေတြက သတင္းမွားတယ္ ဆိုတာကို မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနသလို ၀င္ေဆြးေႏြးတဲ့သူ အခ်ိဳ႕ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ သတင္းကို မယံုတဲ့ သေဘာ ေျပာတာ ေတြလည္း ေတြ႕ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မူလသတင္း ေပးပို႕သူကို အေသးစိတ္ အခ်က္မ်ား ေတာင္းခံၿပီး ထပ္ေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ ပါတယ္။

စတင္ေတြ႕ရိွမႈ

ေျမာက္ဦးျမိဳ႕ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေဒသ သွ်စ္ေသာင္း ဘုရားနားက ေလာကမဥၥဴ ဘုရားကို မႏၲေလးၿမိဳ႕က ေဒါက္တာ သိန္းထြန္းရဲ့ မတည္မႈနဲ႕ ရတနာမာန္ေအာင္ ဆရာေတာ္က ကမကထ လုပ္ၿပီး ေရွးေဟာင္း သုေတသန၊ အမ်ိဳးသား ျပတုိက္နဲ႕ စာၾကည့္တုိက္ ဦးစီးဌာနရဲ့ ႀကီးၾကပ္မႈနဲ႕ ျပန္ျပင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမ ၃၀ ရက္ေန႕ ညေန ငါးနာရီ ေလာက္မွာ ဘုရား ေအာက္ေျခပိုင္းက အုပ္ခဲမ်ားကို ဖယ္ရွားရာ ကေန ဌာပနာတုိက္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဇြန္ ၁ ရက္ေန႕ မနက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေရွးေဟာင္းက အရာရိွမ်ားရဲ့ ႀကီးၾကပ္မႈနဲ႕ ဆက္တူးတဲ့အခါ ဘုရား ၃၂ ဆူ၊ ေၾကးဌာပနာ ဘုရားငယ္ ၁၅၈ ဆူ၊ ဓာတ္ေတာ္ၾကဳတ္ ႏွစ္ခု၊ ဓာတ္ေတာ္လို႕ယူဆရတဲ့ အ႐ိုးမ်ား ႏုိ႕ဆီဘူး တစ္ဘူး မရိွတရိွကို ေတြ႕ရပါတယ္။

ရရိွတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ေျမာက္ဦးမွာ ရိွတဲ့ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ျပတုိက္မွာ ထားပါတယ္။ ဇြန္လ ၃ ရက္ေန႕ မွာေတာ့ ျပည္နယ္ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ၾကီး ဦးေအာင္သန္းတင္ (ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရး ပါတီ)နဲ႕ အဖြဲ႕ ေရာက္လာၿပီး တူးေဖာ္တဲ့ ေနရာကို စစ္ေဆးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပတုိက္ကို သြားၿပီး တူးေဖာ္ ေတြ႕ရိွတဲ့ ဘုရားမ်ားကို ၾကည့္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ အခု ေရႊဘုရားလို႕ ေျပာခဲ့ၾကတဲ့ ဆင္းတုေတာ္ကို ပန္းတိမ္ဆရာနဲ႕ စစ္ဖို႕ လမ္းညႊန္တဲ့ အတြက္ ဘုရားေဂါပက ေတြက ေဇာ္မင္းထြန္း ရတနာဆိုင္က ပိုင္ရွင္လည္းျဖစ္၊ ပန္းတိမ္ဆရာလည္း ျဖစ္တဲ့ ဦးေဇာ္မင္းထြန္းကို ေခၚစစ္ခုိင္း ပါတယ္။ ညေန ႏွစ္နာရီမွာ စစ္ေဆးၿပီးတဲ့အခါ ဦးေဇာ္မင္းထြန္းက ၁၅ ပဲရည္ ရိွတဲ့ ေရႊဘုရား ျဖစ္တယ္၊ အခ်ိန္ ေလးပိႆာ ေျခာက္ဆယ့္ ေလးက်ပ္သား ရိွတယ္လို႕ သတင္းပို႔ပါတယ္။

ေရွးေဟာင္းက တင္ျပခ်က္

ေျမာက္ဦး ေရွးေဟာင္းဌာန ဒုညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိုက္ဦးက ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီး စစ္ေဆးခ်က္နဲ႕ ပန္းတိမ္ဆရာ တင္ျပခ်က္ကို ေနျပည္ေတာ္က ရံုးခ်ဳပ္ကို တင္ျပတဲ့အါ ႐ံုးခ်ဳပ္က ႏွစ္ခ်က္ ေျပာပါတယ္။ ပထမ တစ္ခ်က္က အစဥ္အလာ အရ ေရႊသား အတိနဲ႕ ဘုရား ဆင္းတုေတာ္ ဒီေလာက္ အေလးခ်ိန္ ရိွတာကို မေတြ႕ခဲ့ဘူးဖူး၊ ေရႊျပား ခတ္ထားတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ အတြင္းဘက္ကို စစ္ေဆးဖို႕ လိုတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေနျပည္ေတာ္မွာ စစ္ေဆးဖို႕ စီစဥ္မယ္လို႕ ေျပာပါတယ္။ ဒုတိယ အခ်က္က ေလာေလာ ဆယ္ဆယ္မွာ ပိုၿပီး လံုျခံဳေအာင္လို႕ ေျမာက္ဦး၊ ျမန္မာ့ စီးပြားေရးဘဏ္ ေငြတုိက္ခန္းထဲမွာ ခ်ိတ္ပိတ္ အပ္ႏွံထားဖို႕ ဒါမွမဟုတ္ ရဲစခန္းမွာ ခ်ိတ္ပိတ္ အပ္ႏွံဖို႕ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ ကိုလည္း ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးကို သတင္းပို႕ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္အထိ ေရွးေဟာင္း သုေတသနက ေနျပည္ေတာ္ ႐ံုးခ်ဳပ္ကို သတင္းပို႕တဲ့ အခါမွာ ေရႊဟု ယူဆရေသာ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ လို႕ပဲ သံုးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးနဲ႕ ေဂါပကမ်ား ဆီကေန ေရႊဘုရား ေတြ႕တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းဟာ ပ်ံ႕သြားေနပါၿပီ။

ေဂါပကအဖဲြ႕မွာ အပ္ႏွံျခင္း

ဇြန္လ ၄ ရက္ေန႕ ညေနမွာ စစ္ေတြမွာ ရိွတဲ့ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဇာ္ေဇာ္ထြန္း ေရာက္လာၿပီး ေနျပည္ေတာ္ကို သယ္ယူစစ္ေဆးဖို႕ အစီအစဥ္ လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရခုိင္ တုိင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရး ပါတီရဲ့ ေျမာက္ဦး ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ထြန္းသာနဲ႕ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းလိႈင္ တို႕က ျပည္နယ္ ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးက ေျမာက္ဦးျပတုိက္မွာပဲ ထားဖို႕ မွာခဲ့တယ္ ဆိုၿပီး ေနျပည္ေတာ္ကို သယ္မယ့္ အစီအစဥ္ကို ကန္႕ကြက္ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခိ်န္မွာ လူေလးရာေလာက္လည္း ျပတုိက္ေရွ႕မွာ လာစုေဝး ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေနျပည္ေတာ္က ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ၾကီးဌာန ဒုတိယဝန္ၾကီး၊ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တို႕ ညႇိၿပီး ေလာေလာဆယ္ ဘဏ္က ေငြတုိက္ခန္းထဲမွာပဲ ထိန္းသိမ္းဖို႕ သေဘာတူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ေနာက္ဆံုးမွာ ရတနာမာန္ေအာင္ ဆရာေတာ္နဲ႕ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ဘဏ္မွာလည္း မထားခ်င္ဘူး၊ ရတနာမာန္ေအာင္ ေဂါပကရံုးမွာပဲ ထားခ်င္တယ္ ဆိုတာေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးက အဲဒီအဖြဲ႕ေတြ တာဝန္ယူမယ္ ဆိုရင္ ေဂါပက ႐ံုးမွာပဲ ထားပါဆိုၿပီး ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ ပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ ဦးပညာသာမိ၊ ဗဟုိဝန္ေဆာင္ ဆရာေတာ္၊ ေညာင္ပင္ေစ်း ေက်ာင္းတုိက္၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ထြန္းသာ၊ ဦးထြန္းလိႈင္၊ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးသိုက္ဦးနဲ႕ ေလာကမဥၥဴ ေဂါပက အဖြဲ႕ဝင္ေတြရဲ့ ေရွ႕ေမွာက္မွာ ေရႊဘုရားလို႕ ေျပာေနတဲ့ ဆင္းတုေတာ္ကို လႊဲေပးခဲ့ပါတယ္။

ထပ္မံစစ္ေဆးျခင္း

ဇြန္ ၅ ရက္ေန႕မွာေတာ့ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ေသခ်ာေအာင္ ထပ္စစ္ေဆးဖို႕ ေျပာတဲ့အတြက္ ျပည္နယ္ အစိုးရက ဖြဲ႕စည္းေပးတဲ့ ပန္းတိမ္ဆရာ ဦးခင္ေမာင္သန္း၊ ဦးေမာင္ေမာင္စိုး၊ ဦးေကာင္းေက်ာ္ဇံ၊ ဦးေက်ာ္သာညြန္႕၊ ဦးထြန္းေဝ တို႕က အေသးစိတ္ စစ္ေဆးတဲ့ အခါက်ေတာ့ အေပၚက ေရႊရည္ ေလာင္းထားတဲ့ ေၾကးသတၱဳစပ္ ျဖစ္ေနတယ္လို႕ ထပ္ေျပာပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႕ ကေတာ့ အတြင္းသားကုိ လြန္ေသးေသးေလးနဲ႕ ေဖာက္ၾကည့္ၿပီး စစ္ေဆးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနျပည္ေတာ္က စစ္ေဆးေရး အဖြဲ႕ကေတာ့ ဇြန္လ ၇ ရက္ေန႕မွာ ေရာက္လာၿပီး ထပ္စစ္ေဆး ေတာ့လည္း ေရႊဆင္းတု မဟုတ္ေၾကာင္းနဲ႕ အေပၚက ေရႊရည္ေလာင္း ထားတဲ့ ေဝသာလီ ေခတ္ေႏွာင္း၊ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္ဦး၊ စ်ာန မုျဒာဟန္ ေၾကးဆင္းတုေတာ္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳ ေပးခဲ့ပါတယ္။

က်န္တဲ့ ဘုရားဆင္းတု ေတြကို ဆက္စစ္ေဆးတဲ့ အခါ ေဝသာလီေခတ္နဲ႕ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္ လက္ရာမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳ ေပးခဲ့ပါတယ္။

ေရွးေဟာင္းသုေတသနလုပ္နည္း

ေရွးေဟာင္း ပစၥည္းမ်ားကို ေတြ႕လို႕ရိွရင္ ေတြ႕ရိွသူ ထံကေန အေထာက္အထားနဲ႕ လႊဲယူျပီး ရံုးခ်ဳပ္ကို ပို႕ရပါတယ္။ ရံုးခ်ဳပ္က ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ သတၱဳတြင္း ဝန္ႀကီးဌာနက ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားနဲ႕ စစ္ေဆးၿပီး သတၱဳ အမ်ိဳးအစား၊ ေခတ္ကာလ ပိုင္းျခားမႈမ်ား လုပ္ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေရႊ၊ ေငြ စတဲ့ အဖိုးတန္ သတၱဳ ျဖစ္လို႕ရိွရင္ လက္ရိွေပါက္ေစ်း အတုိင္း ေငြတန္ဖိုး ျဖတ္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ လက္ရာနဲ႕ ေခတ္အရ တန္ဖိုးရိွမႈကို သတ္မွတ္ပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုေပါင္း ေငြပမာဏကို ေတြ႕ရိွသူ မ်ားကို ဆုေၾကးအျဖစ္ ႏုိင္ငံေတာ္က ခ်ီးျမႇင့္ပါတယ္။ အဖိုးတန္ သတၱဳ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ လက္ရာအရ သတ္မွတ္တဲ့ ဆုေၾကးကို ခ်ီးျမႇင့္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ေနာက္ပို္င္းမွာ ေရွးေခတ္ ေရႊထည္မ်ားကို ေတြ႕ရိွသူ ေတြဟာ ပန္းတိမ္ဆရာဆီမွာ မေရာင္းေတာ့ပဲ ဆုေၾကး ပိုမိုျမင့္မားတဲ့ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဌာနကို လာအပ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေတြ႕ရိွတဲ့ လက္ရာေတြကို ဘယ္မွာထားမလဲ ဆံုးျဖတ္တာနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ လက္ရာရဲ့ တန္ဖိုး၊ လံုၿခံဳေရး အေျခအေန၊ စတာေတြကို မူတည္ျပီး ဘယ္မွာထားမယ္ ဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။ ေတြ႕တဲ့ အရာတိုင္းကို ေနျပည္ေတာ္၊ အရင္က ရန္ကုန္မွာ ရိွတဲ့ အမ်ိဳးသား ျပတုိက္မွာ ထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သိပ္ရွားပါးတဲ့ လက္ရာ၊ ပ်က္စီးႏုိင္တဲ့ လက္ရာမ်ားကိုသာ အမ်ိဳးသား ျပတုိက္မွာ ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ ျပည္က ပ်ဴကေခ်သည္ အ႐ုပ္ေလးေတြ ဆိုရင္ ေမွာ္ဇာ ျပတုိက္မွာ ထားရကေန အခုိးခံ လိုက္ရတဲ့ အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပန္ရေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဘုရား ဆင္းတုေတာ္ေတြ ဆိုရင္ေတာ့ သက္ဆုိင္ရာ ေဒသမွာ ျပတုိက္ရိွရင္ အဲဒီမွာပဲ ထားတာ မ်ားပါတယ္။ ပုဂံမွာ ေတြတဲ့ ပဥၥေလာဟာ ဘုရားဆုိရင္ ပုဂံျပတိုက္မွာပဲ အပူေဇာ္ ခံထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

သင္ခန္းစာ

အဲဒါကေတာ့ ေျမာက္ဦး ဘုရားနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ အျပည့္အစံု ပါပဲ။ ဒီအထဲမွာ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ကေန ေငြအလြဲ သံုးစားလုပ္မႈနဲ႕ အၿငိမ္းစား ေပးခံရတဲ့ ေဒသခံ အရာရိွ တစ္ဦးရဲ့ ေျမႇာက္ထုိးပင့္ေကာ္ လုပ္မႈလည္း ပါပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္စဥ္နဲ႕ မဆိုင္လို႕ နာမည္နဲ႕ လုပ္ရပ္မ်ားကို မေဖာ္ျပ ေတာ့ပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ သတင္းမွားတယ္ ဆိုရင္ အေထာက္အထား ခုိင္ခုိင္လံုလံုနဲ႕ ေရးသားေပးပို႕ ႏုိင္ပါတယ္။ တင္ေပးပါ့မယ္။ အခုထိေတာ့ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီး ဆီကေရာ၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ထံကေရာ၊ ေဂါပက အဖြဲ႕မ်ား ထံကေရာ၊ ပြဲဆူေအာင္ ေရးခဲ့ၾကသူေတြ ဆီကေရာ အျဖစ္မွန္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွ ေျပာသံ မၾကားရေတာ့တာ ကေတာ့ အံ့ၾသ မိေၾကာင္းပါဗ်ာ။

View Post on Facebook · Edit email settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Post a Comment