Sunday, 12 June 2011

[လြပ္လပ္ျခင္း] စီးပြားေရးဆုိင္ရာ လက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈကုိ...

စီးပြားေရးဆုိင္ရာ လက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈကုိ တားဆီးႏုိင္ရန္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒစတင္ ေရးဆြဲေန  စီးပြားေရး နယ္ပယ္အသီးသီး ရွိ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ အျမတ္ထုတ္မႈမ်ားကုိ တားဆီးႏုိင္ရန္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ဆုိင္ရာဥပေဒကုိ စတင္ေရးဆဲြေနၿပီး လာမည့္ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ျပ႒ာန္းႏုိင္ရန္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိေၾကာင္း ပါ၀င္ေရး ဆဲြေနသည့္ ပညာရွင္မ်ား အသုိင္းအ၀ုိင္းထံမွ သတင္းရရွိပါသည္။
Thway Thitsar 12 June 18:54
စီးပြားေရးဆုိင္ရာ လက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈကုိ တားဆီးႏုိင္ရန္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒစတင္ ေရးဆြဲေန

စီးပြားေရး နယ္ပယ္အသီးသီး ရွိ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ အျမတ္ထုတ္မႈမ်ားကုိ တားဆီးႏုိင္ရန္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ဆုိင္ရာဥပေဒကုိ စတင္ေရးဆဲြေနၿပီး လာမည့္ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ျပ႒ာန္းႏုိင္ရန္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိေၾကာင္း ပါ၀င္ေရး ဆဲြေနသည့္ ပညာရွင္မ်ား အသုိင္းအ၀ုိင္းထံမွ သတင္းရရွိပါသည္။

"ျပင္ဆင္ဖုိ႔လုိအပ္တဲ့ ဥပေဒေတြနဲ႔ အသစ္ျပ႒ာန္းဖုိ႔လုိတဲ့ ဥပေဒေတြကုိ ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းႏုိင္ဖုိ႔ ေရးဆဲြ ေနပါၿပီ။ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ဥပေဒေတြ ပုိမ်ားပါတယ္။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိလည္း ေရးဆဲြေနပါၿပီ။ ဥာဏပစၥည္း မူပုိင္ခြင့္ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိလည္း မၾကာမီျပ႒ာန္းေတာ့မွာပါ"ဟု ဥပေဒေရးဆဲြရာတြင္ ပါ၀င္ၿပီး စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခု၏ အၾကံေပးပညာရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လြတ္လပ္ေသာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကုိ က်င့္သံုးမည္ဟု ဦးတည္ခ်က္ထားရွိၿပီး ျပဳျပင္ရန္လုိအပ္ေသာ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ အသစ္ျပ႒ာန္းရန္ လုိအပ္ေသာ ဥပေဒမ်ားကုိ ျပင္ဆင္ေရးဆဲြေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းရွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း အမ်ားစုမွာ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ားသာျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္း ရွိ အျခားနယ္ပယ္စံု စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားႏွင့္ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ သူမ်ား၏စီးပြားေရး လက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈႏွင့္ ေစ်းကစား အျမတ္ထုတ္မႈကုိ တားဆီးကာကြယ္ႏုိင္ရန္၊ လုပ္ငန္း အားလံုး ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ရပ္ျဖစ္ရန္၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ ယွဥ္ၿပိဳင္လုပ္ကုိင္မႈမွတစ္ဆင့္ စားသံုးသူမ်ား ေရြးခ်ယ္ႏုိင္စြမ္း ျမင့္တက္ေစရန္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒႏွင့္ မူ၀ါဒမ်ားခ်မွတ္ရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ပင္ဆင္ဖုိ႔လုိအပ္တဲ့ ဥပေဒေတြနဲ႔ အသစ္ျပ႒ာန္းဖုိ႔လုိတဲ့ ဥပေဒေတြကုိ ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းႏုိင္ဖုိ႔ ေရးဆဲြ ေနပါၿပီ။ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ဥပေဒေတြ ပုိမ်ားပါတယ္။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိလည္း ေရးဆဲြေနပါၿပီ။ ဥာဏပစၥည္း မူပုိင္ခြင့္ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိလည္း မၾကာမီျပ႒ာန္းေတာ့မွာပါ

ျပည္တြင္းရွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း အခ်ဳိ႕အေနျဖင့္ လြတ္လပ္ေသာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ႏွင့္ အညီ အရည္အေသြး၊ ေစ်းႏႈန္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈ စသည္တုိ႔ျဖင့္ ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္း မျပဳဘဲ အေရာင္းအ၀ယ္စာခ်ဳပ္ မ်ား၊ ကတိက၀တ္မ်ား၊ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ား၊ ဆဲြေဆာင္သိမ္းသြင္းမႈမ်ား စသည္တုိ႔ျဖင့္ လုပ္ငန္းတူမ်ားေစ်းကြက္ အတြင္း ၀င္ေရာက္မႈ နည္းပါးေစရန္ ႏွင့္ အျခားကုန္စည္မ်ား ထပ္မံ၀င္ ေရာက္ႏုိင္ျခင္း မရွိေစရန္ တားဆီး ပိတ္ပင္ေနေသာ အေျခအေနမ်ား ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း၊ ထုိ႔ျပင္ အခ်ဳိ႕ကုန္ စည္မ်ားကုိ အကန္႔အသတ္ျဖင့္သာ ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးေနသည့္အျပင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ (သုိ႔မဟုတ္) အဖဲြ႕တစ္ဖဲြ႕တည္းသာ ေရာင္းခ်ခြင့္ရေသာ အေနအထားမ်ဳိးေၾကာင့္ စားသံုးသူမ်ား၏ ေရြးခ်ယ္ခြင့္၊ ျငင္းပယ္ခြင့္၊ ေတာင္းဆုိပုိင္ခြင့္ စသည့္အခြင့္အေရးမ်ား ဆံုး႐ႈံးနစ္နာေစေၾကာင္း လုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ စားသံုးသူမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရပါသည္။

"ျပည္တြင္း စားသုံးသူေစ်းကြက္နဲ႔ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အေျခအေနတုိ႔နဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြရွိတဲ့ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈဆုိင္ရာမူ၀ါဒနဲ႔ ဥပေဒေတြ ခ်မွတ္ေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ လုပ္ငန္းေတြမွာ အေသး၊အလတ္၊ အႀကီး မ်ဳိးစံုရွိတာေၾကာင့္ လုပ္ငန္းအားလံုး လည္ပတ္ႏုိင္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေပးရမယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဥပေဒေရာမူ၀ါဒပါ ရွိၿပီးသားပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနနဲ႔လည္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒေရးဆဲြကတည္း က ဒီဥပေဒကုိေရးဆဲြျပ႒ာန္းဖုိ႔ စီးပြားေရးပညာရွင္ေတြ တင္ျပထားတာ ပါ။ ဥပေဒျပ႒ာန္းဖုိ႔က အခ်ိန္ယူရတာဆိုေတာ့ မူ၀ါဒအရင္ခ်မွတ္ၿပီး ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကုိ ပံ့ပုိးေပးသင့္ပါတယ္" ဟု ပါေမာကၡေဒၚရီရီျမင့္က သံုးသပ္ပါသည္။

ပါေမာကၡ ေဒၚလွျမင့္ကလည္း "လြတ္လပ္တဲ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္မွာယွဥ္ၿပိဳင္မႈက အႏွစ္သာရပါ။ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈမ်ားမွ ကုန္စည္ေတြရဲ႕ အရည္အေသြးေကာင္းမယ္၊ ေစ်းႏႈန္း သက္သာမယ္၊ ၀န္ေဆာင္မႈေကာင္းပါမယ္။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈက အရည္အေသြးကုိ ျမင့္တက္ေစတယ္။ ျမန္မာျပည္ ရဲ႕စီးပြားေရးစနစ္မွာ ပါ၀င္လာဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဆုိင္ရာဥပေဒ ရွိလာရင္ လက္ရွိ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ လုပ္ေဆာင္တာမ်ဳိးေတြ၊ ေစ်းႏႈန္းညႇိ ႏႈိင္းသတ္မွတ္မႈေတြကုိ တုိက္ဖ်က္ သြားႏုိင္မွာပါ။ လက္၀ါးႀကီးအုပ္ ခ်ဳပ္ကုိင္မႈရွိရင္ စားသံုးသူနဲ႔ တျခား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကုိ ထိခုိက္မႈ ရွိပါတယ္။ လြတ္လပ္တဲ့ အာဆီယံ ေစ်းကြက္ကလည္းမၾကာမီလာေတာ့ မယ္၊ ျမန္မာျပည္ထဲကုိ ျပည္ပလုပ္ငန္းေတြလည္း ၀င္ေရာက္လာႏုိင္တာဆုိေတာ့ လုိအပ္တဲ့ဥပေဒေတြကုိ ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းသြားရမွာပါ"ဟု ပါေမာကၡေဒၚလွျမင့္က ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးပါသည္။

ႏိုင္ငံ၏စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ တရားဥပေဒ စသည့္ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို အေျခခံ၍ၿပိဳင္ဆိုင္မႈဆိုင္ရာ မူ၀ါဒကို ေရးဆဲြျပ႒ာန္းႏုိင္သည္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ မူ၀ါဒသည္ လက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈ သို႔ မဟုတ္ မေတာ္မတရားလႊမ္းမိုးမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း၊ ကန္႔သတ္မႈမ်ား ရွိ ေနေသာ ကုန္သြယ္ေရးမူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ အျခားလက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို ပယ္ဖ်က္ ႏိုင္ျခင္း၊ လုပ္ငန္းတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ေပါင္းစည္းသည့္ကိစၥမ်ားကုိ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္း စသည္တို႔ကို ျပဳလုပ္ကာကြယ္ႏိုင္သည့္ အားသာခ်က္မ်ားရွိပါသည္။

ယွဥ္ၿပိဳင္မႈဆုိင္ရာဥပေဒကုိ ကမၻာ့ႏုိင္ငံအမ်ားအျပားတြင္ ျပ႒ာန္းထားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ဒုတိယကမၻာ စစ္မတုိင္မီက အေမရိကန္၊ ကေနဒါ ႏွင့္ ၾသစေၾတးလ်တုိ႔တြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး ဒုတိယကမၻာစစ္ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဥ ေရာပႏုိင္ငံမ်ား၊ အျခားဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့ပါသည္။ အာရွႏုိင္ငံမ်ားအေန ျဖင့္ ၁၉၈၀ ေက်ာ္ႏွင့္ ၁၉၉၀ ေက်ာ္ ႏွစ္မ်ားတြင္ အမ်ားအျပား ျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ျမန္မာမွလဲြ၍ က်န္အာဆီယံ ႏုိင္ငံအားလံုးတြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။

View Post on Facebook · Edit email settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Post a Comment