Tuesday, 14 June 2011

[ဟစ္တိုင္] New link

Tharchit Zaw 14 June 19:36

ေလာက၌ အရာရာတုိင္းတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ား ရွိေနတတ္၏။ ေကာင္းျခင္းမေကာင္းျခင္း၊ မွန္ျခင္းမွားျခင္း၊ ႀကိဳက္ျခင္းမႀကိဳက္ျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း၊ ရွိျခင္းမရွိျခင္း၊ သိျခင္းမသိျခင္း၊ က်င့္ျခင္းမက်င့္ျခင္း စသည္ျဖင့္ အေကာင္းအဆုိး ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားသည္ အၿမဲမျပတ္ ဒြန္တဲြလ်က္ရွိ၏။ ထုိသုိ႔ မည္မွ်ပင္ အေကာင္းအဆုိး ဒြန္တဲြ၍ ေနသည္ျဖစ္ပါေစ ေကာင္းျခင္းႏွင့္ မေကာင္းျခင္း၊ အမွန္ႏွင့္အမွား စသည္ ယွဥ္လာလွ်င္ကား အေကာင္းႏွင့္ အမွန္စသည္မ်ားကသာ ေအာင္ႏုိင္ၿမဲျဖစ္၏။ ဆန္႔က်င့္ဘက္မွန္သမွ်တြင္ အမွန္တရား၊ ကုသုိလ္တရားႏွင့္ယွဥ္သည့္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားသည္သာ အႏုိင္ရၿမဲ ျဖစ္၏။
 
လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ဆန္႔က်င္လွ်င္ ျပႆနာ ျဖစ္ဖြယ္သာ ရွိသည္ဟု ထင္ေနတတ္ၾက၏။ စင္စစ္ထုိအထင္သည္ ေနရာတုိင္းတြင္ မမွန္ႏုိင္သည္မွာ ေသခ်ာလွ၏။ အထူးသျဖင့္ မေကာင္းသည့္အရာကုိ ေကာင္းသည့္အရာမ်ားျဖင့္ ဆန္႔က်င္ထားလွ်င္ကား ျပႆနာ မျဖစ္သည့္အျပင္ ျပႆနာပင္ ၿငိမ္းေစႏုိင္ေပ၏။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဟာေတာ္မူသကဲ့သုိ႔ ေဒါသျဖင့္ ရင္ဆုိင္လာသူကုိ ေမတၱာျဖင့္ တန္ျပန္မႈသေဘာမ်ိဳး၊ မေပးလုိမလွဴလုိဘဲ ကပ္ေစးနဲေနသူကုိ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းေပးျခင္းျဖင့္ စိတ္အစဥ္ ေျပာင္းလဲေစမႈမ်ိဳး၊ မေကာင္းသည့္ အလုပ္မ်ားလုပ္ေနသူကုိ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ား လုပ္ေစျခင္းျဖင့္ ေကာင္းက်ိဳး သက္ေရာက္ေစမႈမ်ိဳး၊ မုသားလိမ္ညာ ေျပာသူမ်ားကုိ အမွန္သစၥာစကားကုိ ေျပာဆုိျခင္းျဖင့္ မမွန္စကားမွ ေရွာင္ရွားေစမႈမ်ိဳး စသည္မ်ားသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားျဖင့္ အေကာင္းဘက္သုိ႔ေျပာင္းေစကာ ျပႆနာကုိ ၿငိမ္းေစျခင္းမ်ိဳးပင္ ျဖစ္ပါ၏။
 
သုိ႔ေသာ္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ လက္ေတြ႕ဘဝတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖင့္ အႏုိင္ယူရမည့္အစား တူညီမႈမ်ားျဖင့္သာ အႏုိင္ယူရန္ ႀကိဳးစားေလ့ရွိတတ္၏။ "သူေဒါသျဖစ္လွ်င္ ကုိယ္လည္းေဒါသျဖစ္မည္၊ သူစိတ္ဆုိးလွ်င္ ကုိယ္လည္းစိတ္ဆုိးမည္၊ သူမေပးလွ်င္ ကုိယ္လည္းမေပး၊ သူဒီလုိဆက္ဆံလွ်င္ ကုိယ္လည္း ဒီလုိဆက္ဆံမည္၊ သူမေကာင္းလွ်င္ ကုိယ္လည္းမေကာင္းႏုိင္၊ သူေက်ာလွ်င္ ကုိယ္လည္းေက်ာမည္၊ သူမာနထားလွ်င္ ကုိယ္လည္းမာနထားမည္" စသည္ျဖင့္ မေကာင္းလွ်င္ မေကာင္းသည့္အတုိင္း ျပဳမူဆက္ဆံ ေနေလ့ရွိၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ျပႆနာသည္ မေျပၿငိမ္းဘဲ ရန္ကုိသာ တုိးပြားေစေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ "ဂ်င္းစိမ္းႏွင့္ မိတ္သလင္ သူက်င္မွ ကုိယ္က်င္မယ္"ဟူေသာ အယူအဆမ်ိဳးသည္ သူႏွင့္အတူ ကုိယ္လည္းထပ္တူပဲဟူသည့္ သေဘာမ်ိဳးကုိ သက္ေရာက္ေစသျဖင့္ သူအမွားလုပ္လွ်င္၊ ကုိယ္လည္း အမွားလုပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး သူမေကာင္းလွ်င္ ကုိယ္လည္းမေကာင္းႏုိင္သည့္ သေဘာမ်ိဳးကုိ ေဆာင္ေနေပ၏။ ထုိသုိ႔သာ သူႏွင့္အတူ ၿပိဳင္ေနမည္ျဖစ္ပါက သူလည္းမေလ်ာ့ ကုိယ္လည္းမေလ်ာ့ဘဲ ၾကာေလးဆုိးေလ အျဖစ္သုိ႔သာ ေရာက္သြားႏုိင္ေပ၏။
 
စင္စစ္ ေနရသည့္ အခုိက္အတန္႔သည္ ၾကာလွသည့္ သေဘာမ်ိဳး မဟုတ္သျဖင့္ လူအခ်င္းခ်င္း သူၿပိဳင္ကုိယ္ၿပိဳင္ အတူၿပိဳင္ျခင္းျဖင့္ ေကာင္းျမတ္သည့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈသည္ မည္သုိ႔မွ် ျဖစ္လာႏုိင္မည္ မဟုတ္လွေပ။ သူက မီးယူလာလွ်င္ ကုိယ္ကေရးေပးမွသာ မီးၿငိမ္းေစႏုိင္မည့္ သေဘာရွိ၏။ သူကေဒါသထားလွ်င္ ကုိယ္ကေမတၱာပြားႏုိင္မွ သူ႔ေဒါသလည္း ေျပေပ်ာက္ၿပီး ကုိယ့္အတြက္လည္း အကုသုိလ္အျဖစ္ သက္သာမည္သာ ျဖစ္၏။ သူကမေပးလွ်င္ ကုိယ္ကေပးၾကည့္မွ သူလည္းေပးလာမည္ ျဖစ္ၿပီး သူကမွားေနလွ်င္ ကုိယ္က မွန္ျပမွသာ သူလည္းအမွန္ ေရာက္လာႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ သူမေကာင္းလွ်င္ ကုိယ္ကေကာင္းေပးရမည္ ျဖစ္ၿပီး သူဆုိးလွ်င္ ကုိယ္က႐ုိးေပးမွသာ သူလည္းတစ္မ်ိဳး ေအးလာမည္ ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ ဗုဒၶအလုိရွိသည့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖင့္ ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖင့္ အႏုိင္ယူျခင္းသေဘာမ်ိဳး ျဖစ္၏။

View Post on Facebook · Edit email settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Post a Comment