Monday, 4 July 2011

[Big Brothers & Sisters] မွတ္သားသင့္ ေလ့လာဖတ္ရွဳသင့္ၾကသည္။

မွတ္သားသင့္ ေလ့လာဖတ္ရွဳသင့္ၾကသည္။ ေလာကီေရး။ လူမွဳ ေရး ။ နဳိင္ငံေရး တုိ့တြင္ ဘာသာေရးအား အဓိကထားရေပမည္။ ဘာသာေရးႏွင့္ ကင္းေသာ ေလာကီေရး လူသားေရးမ်ားသည္ ။ ေလာဘ ။ ေဒါသ ။ ေမာဟ မ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးဆုံးရွဳံးရသည္။ မသိသူ ေက်ာ္သြား သိသူေဖၚစား ဆုိသည့္အတိုင္း နဳိင္ငံေရးပညာတြင္ ျမွဳပ္ကြက္ျဖစ္ေနေသာ ယဥ္ေက်းမွဳ ပုိင္းဆုိင္ရာ သဒါတရားအမွန္ အကန္တုိ့သည္သာ -တုိးတက္ ေျပာင္းလြဲတတ္သည့္ -သေဘာတရားအမွန္ အလုပ္အမွန္သုိ့ ေရာက္မည္သာျဖစ္သည္။                 ကိုယ္ပိုင္ဘ၀တခု၏ စစ္မွန္ေသာ အနိမ့္အျမင့္၊ ဘ၀မ်ားစြာတို့၏ အနိမ့္အျမင့္သည္ ကိုယ္ရည္ ကိုယ္ေသြး၊ စိတ္ရည္စိတ္ေသြးနွင့္ တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္သည္။ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးဟူသည္ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ အရည္အခ်င္းျဖစ္သည္။ ထိုအရည္အခ်င္းသည္ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး နွင့္လည္းဆိုင္သည္။  မည္မွ်သိသနည္း။  မည္မွ်တတ္သနည္း။   သိျခင္း၊  တတ္ျခင္းေၾကာင့္  ဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြး ထက္ျမက္ရသည္။ ဥာဏရည္ဥာဏ္ေသြး ဟူသည္မွာလည္း ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္ကို မဆိုလို။ အျဖူေရာင္ဥာဏ္၊ အလင္းေရာင္ဥာဏ္ကိုသာ ဆိုလိုသည္။ အတၱ၊ ပရ နွစ္၀ေကာင္းကို်း မီးေမာင္းထိုးျပနိုင္ ေသာ ဥာဏ္ကိုသာ ဆိုလိုသည္။        စိတ္အေရာင္အား ေျပာင္းလဲေစေရးသည္ သဒါ တရားသာျဖစ္သည္ ဘာသာအယူ၀ါဒ ႏွင့္ နီးစပ္ မွဳ ဆက္စပ္မွဳ ရွိပါမွ -ယုံၾကည္မွဳ သဒါတရားကုိ ေတြ့ျမင္ရပါမည္ အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္လာျပီျဖစ္ေသာ လူ့စိတ္ကုိ အျဖဴေရာင္ျပန္ျဖစ္ရန္ သဒါတရား ယုံၾကည္မွဳျဖစ္ျပီးမွ- ေလာဘ။ေဒါသ။ မာန။ တရားအား ျဖတ္နဳိင္ရန္ နည္းနဳိင္ရန္ တရားတုိ့ျဖင့္ ေဆးေၾကာျပဳျပင္ရပါမည္။ မွားျခင္း မွန္ျခင္း ကုိ နားလည္နဳိင္ရန္။ ကုသုိလ္ ႏွင့္ အကုသုိလ္ ကုိ သိရန္လုိအပ္ပါသည္။ ထုိမွတဆင့္ အကုသုိလ္၏ ဒုစရုိက္တရား ကုသုိလ္၏ သုစရုိက္တရားက ခြဲေပးလိမ့္မည္။ ဒုစရုိက္-၁၀-ပါးတြင္ ကာယ ဒုစရုိက္ (ပါး) ၀စီ ဒုစရုိက္ -(၄)ပါး -မေနာဒုစရုိက္-(၃)ပါး တြင္-မေနာဒုစရုိက္-(၃)ပါးသည္ အဒိက ျဖစ္သည္။ အဘိဇာ-ဗ်ာဗါဒ- မိ စၦာဒိဌိ- ျဖစ္သည္။ မိမိရရိွျပီး၊ ပိုင္ဆိုင္ျပီး စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား သူတပါးတို့နွင့္ ဆက္ဆံသြားမည္ကို လည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ခုေၾကာင့္ မိမိပိုင္ဆိုင္မႈ ဆံုးရံႈးသြား၍ သူတပါးလက္သို့ ေရာက္ရိွသြားမည္ကို လည္းေကာင္း ေတြးေတာစိုးရိမ္၍ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္မႈသည္ ရရိွပိုင္ဆိုင္ျပီး စည္းစိမ္ကို စဲြ၍ မစျြရိယ ျဖစ္ျခင္းတည္း။          ၄င္းသည္ အဘိဇာ တရားျဖစ္သည္ အဘိဇာ ေၾကာင့္ စုိးရိမ္ေၾကင့္က် မွဳျဖစ္ရ၏ ထုိေၾကာင့္  ဣသာမစြိိရိယ သည္ျဖစ္ရ၏  ကိုယ္ပိုင္ဟု ခံယူထားေသာ ကိုယ့္ပစၥည္း၊ ကိုယ့္ဥစၥာ၊ ကိုယ့္ရပိုင္ခြင့္၊ ကိုယ့္လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို မမွ်လို၊ မေ၀လို၊ မစြန့္လို၊ မေပးလို၊ နွေျမာတြန့္တိုေနျခင္းသည္ လာဘမစျြရိယျဖစ္သည္။ ဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္းနွင့္စပ္၍ ကိုယ့္လို သူမ်ားကို မျဖစ္ေစျခင္တာ ၀႑မစျြရိယ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္တတ္သလို သူမ်ားကို မသိမတတ္ေစခ်င္တာ ဓမၼမစျြရိယ ျဖစ္သည္          စုိးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကျခင္းမွန္သမွ်သည္ လည္း ဗ်ာဗါဒ တရားကုိ ျဖစ္ေစသည္။  ထုိထုိေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္  စိတ္၏ မျဖဴစင္ ျခင္း မနာလုိျခင္း စုိးရိမ္ျခင္း ။ညွဳိးငယ္ျခင္း သိမ္ငယ္ျခင္း အကုသုိလ္စိတ္ မွန္သမွ်သည္သာ အဘိဇာ ဗ်ာဗါဒ  မိစၦာဒိဌိ  ဆုိေသာ  မေနာ-ဒုစရုိက္ (၃)ပါးကုိျဖစ္သည္။                                                                        တရားျဖင့္ ေဆးေၾကာျခင္းသည္သာ မြန္ျမတ္လွ၏
UZa Wana 05 July 02:13
မွတ္သားသင့္ ေလ့လာဖတ္ရွဳသင့္ၾကသည္။
ေလာကီေရး။ လူမွဳ ေရး ။ နဳိင္ငံေရး တုိ့တြင္ ဘာသာေရးအား အဓိကထားရေပမည္။
ဘာသာေရးႏွင့္ ကင္းေသာ ေလာကီေရး လူသားေရးမ်ားသည္ ။ ေလာဘ ။ ေဒါသ ။ ေမာဟ မ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးဆုံးရွဳံးရသည္။
မသိသူ ေက်ာ္သြား သိသူေဖၚစား ဆုိသည့္အတိုင္း နဳိင္ငံေရးပညာတြင္ ျမွဳပ္ကြက္ျဖစ္ေနေသာ ယဥ္ေက်းမွဳ ပုိင္းဆုိင္ရာ သဒါတရားအမွန္
အကန္တုိ့သည္သာ -တုိးတက္ ေျပာင္းလြဲတတ္သည့္ -သေဘာတရားအမွန္ အလုပ္အမွန္သုိ့ ေရာက္မည္သာျဖစ္သည္။

ကိုယ္ပိုင္ဘ၀တခု၏ စစ္မွန္ေသာ အနိမ့္အျမင့္၊ ဘ၀မ်ားစြာတို့၏ အနိမ့္အျမင့္သည္ ကိုယ္ရည္ ကိုယ္ေသြး၊ စိတ္ရည္စိတ္ေသြးနွင့္ တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္သည္။ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးဟူသည္ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ အရည္အခ်င္းျဖစ္သည္။ ထိုအရည္အခ်င္းသည္ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး နွင့္လည္းဆိုင္သည္။ မည္မွ်သိသနည္း။ မည္မွ်တတ္သနည္း။ သိျခင္း၊ တတ္ျခင္းေၾကာင့္ ဥာဏ္ရည္
ဥာဏ္ေသြး ထက္ျမက္ရသည္။ ဥာဏရည္ဥာဏ္ေသြး ဟူသည္မွာလည္း ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္ကို မဆိုလို။ အျဖူေရာင္ဥာဏ္၊ အလင္းေရာင္ဥာဏ္ကိုသာ ဆိုလိုသည္။ အတၱ၊ ပရ နွစ္၀ေကာင္းကို်း မီးေမာင္းထိုးျပနိုင္ ေသာ ဥာဏ္ကိုသာ ဆိုလိုသည္။
စိတ္အေရာင္အား ေျပာင္းလဲေစေရးသည္ သဒါ တရားသာျဖစ္သည္ ဘာသာအယူ၀ါဒ ႏွင့္ နီးစပ္ မွဳ ဆက္စပ္မွဳ ရွိပါမွ -ယုံၾကည္မွဳ
သဒါတရားကုိ ေတြ့ျမင္ရပါမည္ အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္လာျပီျဖစ္ေသာ လူ့စိတ္ကုိ အျဖဴေရာင္ျပန္ျဖစ္ရန္ သဒါတရား ယုံၾကည္မွဳျဖစ္ျပီးမွ-
ေလာဘ။ေဒါသ။ မာန။ တရားအား ျဖတ္နဳိင္ရန္ နည္းနဳိင္ရန္ တရားတုိ့ျဖင့္ ေဆးေၾကာျပဳျပင္ရပါမည္။
မွားျခင္း မွန္ျခင္း ကုိ နားလည္နဳိင္ရန္။ ကုသုိလ္ ႏွင့္ အကုသုိလ္ ကုိ သိရန္လုိအပ္ပါသည္။ ထုိမွတဆင့္ အကုသုိလ္၏ ဒုစရုိက္တရား
ကုသုိလ္၏ သုစရုိက္တရားက ခြဲေပးလိမ့္မည္။ ဒုစရုိက္-၁၀-ပါးတြင္ ကာယ ဒုစရုိက္ (ပါး) ၀စီ ဒုစရုိက္ -(၄)ပါး -မေနာဒုစရုိက္-(၃)ပါး
တြင္-မေနာဒုစရုိက္-(၃)ပါးသည္ အဒိက ျဖစ္သည္။ အဘိဇာ-ဗ်ာဗါဒ- မိ စၦာဒိဌိ- ျဖစ္သည္။
မိမိရရိွျပီး၊ ပိုင္ဆိုင္ျပီး စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား သူတပါးတို့နွင့္ ဆက္ဆံသြားမည္ကို လည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ခုေၾကာင့္ မိမိပိုင္ဆိုင္မႈ ဆံုးရံႈးသြား၍ သူတပါးလက္သို့ ေရာက္ရိွသြားမည္ကို လည္းေကာင္း ေတြးေတာစိုးရိမ္၍ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္မႈသည္ ရရိွပိုင္ဆိုင္ျပီး စည္းစိမ္ကို စဲြ၍ မစျြရိယ ျဖစ္ျခင္းတည္း။
၄င္းသည္ အဘိဇာ တရားျဖစ္သည္ အဘိဇာ ေၾကာင့္ စုိးရိမ္ေၾကင့္က် မွဳျဖစ္ရ၏ ထုိေၾကာင့္

ဣသာမစြိိရိယ သည္ျဖစ္ရ၏

ကိုယ္ပိုင္ဟု ခံယူထားေသာ ကိုယ့္ပစၥည္း၊ ကိုယ့္ဥစၥာ၊ ကိုယ့္ရပိုင္ခြင့္၊ ကိုယ့္လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို မမွ်လို၊ မေ၀လို၊ မစြန့္လို၊ မေပးလို၊ နွေျမာတြန့္တိုေနျခင္းသည္ လာဘမစျြရိယျဖစ္သည္။ ဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္းနွင့္စပ္၍ ကိုယ့္လို သူမ်ားကို မျဖစ္ေစျခင္တာ ၀႑မစျြရိယ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္တတ္သလို သူမ်ားကို မသိမတတ္ေစခ်င္တာ ဓမၼမစျြရိယ ျဖစ္သည္

စုိးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကျခင္းမွန္သမွ်သည္ လည္း ဗ်ာဗါဒ တရားကုိ ျဖစ္ေစသည္။ ထုိထုိေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္

စိတ္၏ မျဖဴစင္ ျခင္း မနာလုိျခင္း စုိးရိမ္ျခင္း ။ညွဳိးငယ္ျခင္း သိမ္ငယ္ျခင္း အကုသုိလ္စိတ္ မွန္သမွ်သည္သာ အဘိဇာ ဗ်ာဗါဒ မိစၦာဒိဌိ ဆုိေသာ မေနာ-ဒုစရုိက္ (၃)ပါးကုိျဖစ္သည္။

တရားျဖင့္ ေဆးေၾကာျခင္းသည္သာ မြန္ျမတ္လွ၏

View Post on Facebook · Edit email settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Post a Comment